2 Nisan 2012 Pazartesi

Kremalı mantar çorbası




Yaz yada kış farketmez, mutlaka çorba pişer bizim mutfakta. Vitamin dolu, besleyici, harika bir gıdadır çorba bana göre. O yüzden çorba kültürümü geliştirmeye çalışırım her fırsatta. Aklıma yatan, hoşuma giden yada yeni biraraya getirdiğim bir çorba tarifi de önce denenir, beğenilirse tekrar yapılmak üzere sıraya girer ötekilerle. Dönüşümlü olarak yapılır, zevkle içilir. Bir de artık üç kişilik bir aile olduk, çorbasever de bi kızımız var, dolayısıyla bazı şeyler daha da önemli benim için. Eğer makarnayı haşlayarak pişirdiysem suyunu atmıyorum, mutlaka bir çorbada değerlendiriyorum. Sebze suyu yapıyorum mesela. Evde kalan tek tük sebzelerden, içine defne yaprağının da aromasını katarak... Et suyu yada tavuk suyum zaten mutlaka oluyor. Böylece çorbamın suyunun kalitesini yani besin değerini ve aslında lezzetini de artırıyorum. Bu çorba için de makarna suyum vardı ve gayet yakıştı. Pazardan mantar aldığımda illaki 5-6 tanesini çorba yapmak için ayırırım, yine öyle yaptım.
Çorba için malzemeler:

  • 6 tane kültür mantarı
  • 1 tane küçük kuru soğan
  • tereyağ+ zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 paket krema(200 ml) yada 1 su bardağı süt
  • tuz
Yağ tencerede eritin. 1 tane soğanı rendeledikten sonra tencereye atın ve kavurun. Kavrulan soğanlara unu da ekleyin ve kavurmaya devam edin. 4 su bardağı kadar suyu tencereye azar azar ekleyin ve topaklanmaması için çırpma teli kullanın. Su kaynayınca içine ince ince doğradığınız mantarları ilave edin.Dibini tutmaması için karıştırarak pişirin. Mantarlar piştiğinde 1 paket kremayı yada 1 bardak sütü ilave edin. Sadece bir taşım daha kaynattıktan ve tuzunu da ekledikten sonra ocağın altını kapatın.Taze çekilmiş karabiberi bu çorbaya yakıştırıyorum şahsen. Afiyet olsun. 
Bu arada Marmaris' te yaşıyorsanız, şu an bu yazıyı okuyorsanız, antep fıstığı ve kadayıf birlikteliğini seviyorsanız lütfen Ulusal Egemenlik Caddesi üzerinde, Vakıfbank' ın karşı çaprazında bulunan Kıbrıs Pastanesi' ne gidin ve bu tatlıdan isteyin. Bu antep fıstığı şölenine bayılacaksınız.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.