2 Temmuz 2012 Pazartesi

Silor


Harika bir tavuk yemeği.
Yaza da yakışıyor, hafif ve doyurucu bir öğün oluşturuyor.
Biz çok sevdik. 
Karadeniz' e özgü, özellikle Artvin yöresine özgü bir yemekmiş edindiğim bilgilere göre. 
Bizim evde bundan sonra sık sık pişeceği kesin. Tavuksever bir aileyiz biz. Hele ki eşim,  sağolsun o hepimizden çok düşkün.
Haşlanmış tavuğa dayanamayan, minik parmaklarıyla ha bire didiklemekte olduğum tavuk etlerini işaret eden bir de minik sıpam var.
Ben iki kişilik bir ölçü veriyorum. Yani porsiyonlarınız daha küçükse üç kişilik de olabilir ama bizim eve göre 2 kişi bir de 14 aylık bebeğimiz için yeterli geldi. 
  • 2 yufka 
  • 2 tavuk budu
  • domates salçası
  • tereyağ
  • sarımsaklı yoğurt
Bir yufkayı tezgaha serip, sıkı bir şekilde rulo yapın. 2 parmak kalınlığında kesin ve kestiğiniz yerler yukarı gelecek şekilde yine sıkı bir şekilde fırın tepsisine yerleştirin. Ben iki kişilik yaptığımdan küçük boy bir borcama yerleştirdim. 200 derecede yaklaşık 15 dakika yufkalar kızarana kadar pişirin.


Bu arada tavukları haşlayın. Haşlama suyuna biraz tuz eklemeyi unutmayın. 
Haşlanan tavukları didikleyin.
Kızaran yufkalardan servis tabağına alın. Üzerine haşlanmış tavuk suyundan yufkaları ıslatacak kadar gezdirin. Didiklediğiniz tavuk etlerini yerleştirin. Sarımsaklı yoğurt ve tereyağında hazırladığınız salça sosunu da üzerine gezdirin.  Ve hemen ardından, hiç bekletmeden afiyetle yiyin.




8 yorum:

  1. denemek istediğim bir tarif canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben küçükken hatırlıyorum evdeki bayat ekmekleri değerlendirmek için "trit" adıyla benzer bir şekilde yapılırdı. Ayrıca "silor"un Artvin yöresine ait olduğunu biliyorum ama Bursa taraflarında aynı adla her yerde satılıyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursa'da yaygın olduğundan haberim yoktu. bizim mutfağımızda buna benzer bi yemeğimiz yoktu benim hatırladığım. geciken bi tanışma oldu bana kalırsa...tesekkürler

      Sil
  3. Bence de bu nefis lezzet beklemeye gelmez:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiiç bekletilmedi zaten, çok şükür iştahlı bi aileyiz:))

      Sil
  4. Merhaba, buna benzer bir yemek de Balıkesir'de yapılıyor, hamur elde açılıyor, mantı diyorlar hatta :)
    Bizim buralarda da (Konya) tirit buna benzer şekilde yapılır.
    Elinize sağlık, denemek isterim uygun bir zamanda..

    YanıtlaSil
  5. Günümüz koşuşturmacasında hazır yufkadan hazırlamak hepimize biraz daha kolay geliyor sanırım. O yüzden de bu yemek gayet pratik bir hal alıyor, valla güzel de oluyor. denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.