27 Temmuz 2012 Cuma

Vişne reçeli




Birbirinden sıcak geçen şu günlerde Allah hepimize kolaylıklar versin, dayanılır gibi değil. Hani oturduğun yerde su gibi olma durumları... Yada uykudan kan ter içinde uyanmalar...Su kuşu olan kızım...Serinlesin diye suyla o kadar çok oyun buluyorum ki ona, artık çeşmeden akan suyu görse atlıyor oynamak için. Allah klimayı bulan zihinlere, bu güzelliği evimize kadar taşıyan kimselere zeval vermesin.


Reçeller içinde en sevdiğim gül reçelidir, hatta onun yeri ayrıdır bence, reçelin üst mertebesidir o. Sonra şeftaliyi severim, sonra da vişneyi. Gerçi bana kalsa ben vişneyi o haliyle de gayet güzel tüketirim. Hatta vişnelerin çekirdeklerini ayıklarken bu durumu kızıma da aşılamaya çalıştım, başarılı oldum...
Ben çok tatlı reçelleri sevmiyorum, normalde göz kararıdır herşeyde olduğu gibi bunda da ölçüm ama bu blog sayesinde göz kararlarımı sayıya dökmeyi başardım.



  • 1 kg sapından ve çekirdeklerinden ayrılmış vişne
  • 4 su bardağı şeker
  • 1-2 damla limon suyu
Vişneleri ayıklayıp bir gece önceden şekere yatırın. Sabah kalktığınızda şeker neredeyse erimiş, vişne de suyunu salmış olacak. İçine köpüklenmesin diye bir tatlı kaşığı kadar tereyağ ekleyin ve kısık ateşte kaynamaya bırakın. Kıvamlanmaya başladığında ocaktan alın, bu muhteşem güneşi kullanın ve reçelinizi güneşlenmeye bırakın. Ertesi güne tam kıvamına gelmiş reçeliniz sunuma hazır. Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. BU KADIN GİBİ YAPTIKLARIDA ÇOK TATLI ELLERİNE SAĞLIK MELOŞUMMM...

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun bitanem, gelsen de tadına baksan artık mamullerimizin.illa tadında bi eksiklik oluyor çünkü sen olmayınca.
    Seni çok özledi bu ev halkı, evimizin babası...

    YanıtlaSil
  3. bayılırım vişne reçeline,ben de yapicim ramazandan sonra pazara gidebilrsem inşlh, dışarısı 45derece çıkılacak gibi değil valla..eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. aynen öyle,ancak akşamüzeri pazara çıkılabiliyor yada diğer işleri yapmaya...ramazanla birlikte sıcakları da atlatırız inşallah hayırlısıyla

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.