31 Temmuz 2012 Salı

Bardakta mısır!


Midemiz kazındı akşamın bi vakti, kızımla yaptık yedik.
Bu mevsim malum mısırın tam vakti. En sevdiğim hali de mangalda közlenmiş hali. Belki çok fazla bilen yoktur bu dediğim şeklini mısırın ama öyle kokulu, öyle nefis bişi olur ki, bence haşlanmış mısıra on basar. Tabi her an mangal yakma şansımız olmuyor. Bende haşladığım ve evimizde talep görmeyen mısırları bir bıçakla koçanından ayırıp atıyorum buzluğa. Sonra da salatada mısır, yemekte pizzada mısır veee bardakta mısır oluyor...
Harika bi atıştırmalık!
Tarifim iki kişiliktir.
  • tereyağ
  • 1 diş sarımsak
  • 2 su bardağı mısır
  • 1-2 çorba kaşığı soya sosu
  • 1 çay kaşığı bal
  • 1 tatlı kaşığı ketçap
  • pulbiber, karabiber
  • tuz
  • eski kaşar yada parmesan rendesi
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • seviyorsanız acısso
Tereyağında dövülmüş sarımsağı soteleyin. Üzerine mısırı ekleyin ve kavurmaya devam edin. Soya sosunu, pulbiberi, karabiberi, balı, ketçabı, nar ekşisini ve tuzunu ekleyip kavurmaya devam edin. 
Ocaktan alınca peyniri ekleyin. Servis yaparken üzerine tekrar peynir ekleyebilirsiniz.
Nefis ve pratik atıştırmalığınız hazır. 
Ben eski kaşar kullandım, hali hazırda o vardı. Eski tadı, o yoğun kıvamı öyle çok yakışıyor ki mısıra...
Minik kızınız "ıh, ıh!" diye işaret ederek bu mısır şölenini sizinle büyük bir zevkle paylaşacaktır.



3 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. benim kizimda bayiliyor bunlara.ben saglikli olmadigini dusunsem de kendisi yapip yiyor.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.