25 Temmuz 2012 Çarşamba

Yaz pizzası yada patlıcanlı pizza



Evdeki malzemelere ve mevsime göre farklı pizzalar denemeye bayılıyorum. Aslında ben zaten farklı şeyler deneyip, yeni tatlar ortaya çıkarmaya, yemek yapmaya, onları sevdiklerime sunmaya, sonra da karşılarına geçip o ilk tepkilerini almaya bayılıyorum.  Milletin daha lokması midesine inmeden" ee nasıl olmuş, ilk kez denedim bunu..." deyip başlıyorum yemeğimi anlatmaya. Başka bi hayatta olsam kesin bi de aşçılık okurdum...
 Çok memnunum halimden, çok sevdiğim bi mesleği yapıyorum, hele ki anne olduktan sonra her bir çocuğa çok daha farklı bir gözle bakıyorum. O küçücük, tertemiz zihinlere yeni bir şeyler öğretmek, karşılığında çok sevilmek, küçücük bir başarıyı görmek ve de, o kadar güzel ki...Yaptığı işi sevmeyen bir sürü insan var çevremde, bu konuda çok şanslıyım elbette.
 Öğretmenlik hep çok kolay görünür herkesin gözüne, nedendir bilmem.
 Hangisi her tarafından "öğretmenim" sesleri yükselen bir sınıfta, herkesin ayrı ayrı ilgi istediği bir durumda en az 20-30 minik yürekle 40 dakika başbaşa kalmıştır ki! Üstelik o sınıftan çıktığınızda kafanızın ve vicdanınızın rahat olması gerekir. Eve geldiğinde bitmez bi öğretmenin işi, yazısı vardır, çizisi vardır, "yarına ne hazırlık yapsam" derdi vardır, kitapçısı vardır, sınıfın eksikleri vardır, velisi, müdürü, yardımcısı bir de yılın bir yerinde gelip 1-2 ders saatiyle sizi denetlemeye çalışan müfettişi vardır...
Yaşınız 7' dir bazen, bazen 8, bazense 9...
Sabır işidir öğretmenlik, sevgi işidir, mücadele ister her daim, anlamayana defalarca  anlatma, yapamayana elinden tutup yardım etmeyi gerektirir. Sorumluluk işidir, hayat boyu aklınızdan çıkmaz ilk öğretmeninizin size yaptıkları...Korkak yada kendine güvenen bireyler olmanızı, bakarkör yada cin bakışlarınızı ona borçlusunuzdur çoğu zaman.
 Ayrılırken bi yumru saplanır boğazınıza, çocuklarınız olmuştur çünkü onlar sizin, hepsinin huyunu suyunu bilirsiniz, koyar insana...Sevmeden yapılmaz bu meslek...


Çenemi kapatmazsam pizza yalan olacak, sustum...


Ama şunu da isterdim, örneğin Japonya' ya aşçılık okumaya gitmeyi...Off, hayali bile mest ediyor beni! 


Pizzamızın hamuruna ve ara sosuna  ev pizzası' ndan ulaşabilirsiniz.



Üst malzemeleri içinse:
  • 2-3 tane patlıcan
  • 4-5 tane yeşil biber
  • 2-3 tane közlenmiş kırmızı biber
  • rendelenmiş ege tulumu
  • rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 tane domates
  • 1 kase mısır
  • 1 avuç susam
  • 1 küçük boy kuru soğan
  • kekik, tuz

Patlıcanları alacalı soyup, ince halkalar halinde doğrayın. Tulum peynirini ara sosun üzerine yerleştirin ve üzerine de patlıcan dilimlerini. Ardından halka biberleri, yarım ay halindeki soğanları, küp domatesleri ( kabuğu soyulmuş), mısırı, köz kırmızı biberleri, susamı, kekiği yerleştirip önceden ısıtılmış 200 derece fırında 20-25 dakika pişirin. Fırından çıkarmadan önce kaşarını serpin, bu şekilde 2-3 dakika daha fırında kaldıktan sonra alın ve dinlenmesini sağlayın. Dinlenmeden dilimlemeye çalışmayın. 



 Bu peynirler arası patlıcan durumunu çok seviyorum...





3 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.