5 Temmuz 2012 Perşembe

Karışık sarı meyve reçeli



Belki ilk kez karşılaştınız bu isimde bir reçelle ama gerçekten güzel oldu. Buzdolabında karşıma çıktılar önce." Hadi bir deneyelim bakalım" dedim ve oldu. Şeftali tadı biraz baskın olsun istedim ve şeftali oranını diğer meyvelere göre biraz fazla tuttum. Çocukluğumdan beri şeftali reçelinin yeri ayrıdır bende. Çok severim. Annem her yıl küçük bir kavanoz olsun illaki yapardı benim için.

  • 15 tane şeftali
  • 12 tane kayısı
  • 14 tane sarı erik (hani şu irice olanlardan)
  • 4 bardak şeker
  • 1-2 damla limon suyu
  • 3-4 tane karanfil
  • 1 çay kaşığı tereyağ
Kayısı hariç diğer meyvelerin kabuklarını soyup, çekirdeklerinden ayırarak doğrayın. Ben meyveleri çok küçültmüyorum doğrarken. Bu işlemi bir gece önceden yapın. Üzerine şekeri ekleyin ve bir gece bekletin. Sabah kalktığınızda şeker neredeyse erimiş, meyveniz hafif sulanmış olacaktır. Karanfilleri ekleyin, ocağın altını yakın ve kısık ateşte pişmeye bırakın. Bu arada tereyağını eklemeyi unutmayın, hem köpüklenmeyi önlüyor hem de parlak bir reçeliniz oluyor.
Şekeri tamamen eriyip kaynamaya başladığında limon suyunu damlatın. 1-2 taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alın.




Ben güzelim yaz güneşini reçelimin kıvamını ayarlamak için kullanıyorum açıkcası. Üzerini bir tülbentle kapatıyorum ve güneşin bütün gün hiç terketmediği terasımda Marmaris sıcağına bırakıyorum. Bir gün böyle bekleyen reçel ertesi gün aldığımda tam kıvamında oluyor ve hiç bozulmadan uzun süre saklanabiliyor. 

3 yorum:

  1. karışık yapmak iyi fikirmiş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş,ellerine sağlık canım...afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  3. Complimenti per la deliziosa ricetta!!! Un abbraccio

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.