10 Mart 2013 Pazar

Piyano kek


Taşınmamıza - nasipse- bir ay kala, fırınsızlık iyice başıma vurmuşken, "fırınlı" günlerden bir tarif size...
Allah kimseyi teknolojisiz, yemek yapmayı sevenleri de fırınsız bırakmasın. Ama bugünlerin acısı çıkacak inşallah, kurabiyenin, kekin, böreğin, fırın yemeklerinin, aklıma gelen binbir çeşit şeyin dibine vuracağım...
Bazen öyle oluyor ki tüm malzemeleri hazır ediyorum, sonradan fırınımın olmadığı aklıma düşüyor. Sonrası, hayal kırıklığı...
Bu arada yeni evin hazırlıkları tam gaz devam ediyor. Bir yandan kutulama, bir yandan yeni eşyalar...Kah internetten, kah güzeller güzeli İkea' dan...Seviyorum seni İkea ve her ay elimden düşmeyen Evim dergisi!

Bu da piyano kek, biraz kalori ihtiva ediyor kendisi. Ama damakta bıraktığı tat, buna değer.
Keki için:

  • yarım su bardağı şeker
  • 2 yumurta
  • yarım su bardağı süt
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • üzeri için 1,5 su bardağı süt
Muhallebisi için:

  • 3 su bardağı süt
  • 1 paket krema
  • 2 fincan un
  • 2 fincan şeker
Üzeri için ayrılan süt dışında kek için gerekli tüm malzemeleri iyice karıştırın ve orta boy bir borcamda 175 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin. Keki fırından çıkardıktan sonra üzerine 1,5 su bardağı sütü dökün.
Bir tarafta da şeker, un ve sütten oluşan muhallebiyi pişirin. Ocaktan alıp, ılıdıktan sonra içine kremayı boşaltın ve karıştırın.
Kekin üzerine muhallebiyi yayın ve üzerine bolca kakao serpin. Yapalı epey oldu bu tarifi, notlarımda da yazıyor ama ben acaba neden üzerine kakao serpmedim, şu an çıkaramıyorum...

4 yorum:

  1. Hafif bir tatlı çok hoş gözüküyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Selam Melike yumurtalı köftenin tarifini de verirsen çok sevinirim.Arzu KIRCI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum çoktandır yapmadığımı farkettim...en kısa zamanda inşallah!

      Sil
  3. özgül türker25 Mart 2013 01:27

    COK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELINIZE SAGLIKK

    1;5AY SONRA BIZDE TASINACAGIZ EV KUTULARLA DOLU KOLILENMIS ESYALAR
    PAKETLENECEKLERR
    EV DEPO GIBI SU ANDA AMA TATLI TELASLAR BUNLAR YENI EV YENI NEFESS
    IKEA SAGOLSUN EVET IYIKI VAR.
    GÜLE GÜLE OTURUN YENI EVINIZDE SAGLIKLA,HUZURLA MUTLULUKLAAAA INSALLAHHH
    SEVGILERRR

    ÖZGÜL TÜRKER

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.