14 Aralık 2012 Cuma

Tantuni

Cuma akşamı cuma akşamı farklı bişey yemek istedi canım. Düşün taşın, nerden bulduysam, buldum çıkarttım tantuniyi olduğu yerden. Fazla vakit alan bir hali de yok, öyleyse hemen sıva bakalım kolları. Naz' la giriştik tantuni yapmaya!


20 aylık bir bebeğin hayal gücü, düşünme sistemi, başardıkları, duyguları, her geçen gün beni öyle şaşırtıyor ki, bir mucizeye tanık oluyorum o büyüdükçe, insan denen mucizeye...
Akşamüstü gözlerine bakıp "annecim seni çok seviyorum" dedim. Gözlerime kocaman bir insan büyüklüğüyle baktı ve yaklaşıp yanağıma bir öpücük kondurdu. Sadece 20 aylık bir geçmişin sevgi denen güce, sevgiyle verdiği yanıt beni kendimden geçirdi. O an "ölsem" dedim, "şu anı yaşadım ya, hiç dert değil!" . Bu ne güzelliktir Allahım, şükürler olsun sana.


Naz' la çıktığımız tantuni yolculuğu sevgili babamızdan da tam not aldı, lavaşlara sarılıp afiyetle yendi. İçinde olması gerekenler diye hayal ettiğimde kimyonu ve biber salçasını buldum, bir de sarımsağı. Mutlaka ekleyin, iyi bi uyum yakaladılar.



  • 350- 400 gr küçük küçük doğranmış kırmızı et
  • 2 tane yeşil biber
  • 2 diş sarımsak
  • zeytinyağı
  • 1 tane büyükçe kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz, karabiber, kimyon
Servis etmek için:

  • lavaş
  • domates
  • sumakla harmanlanmış soğan
  • yeşillik, marul, maydanoz
Eti suyunu çekene kadar kavurun. Ardından üzerine 1 su bardağı kadar sıcak su ekleyip pişmeye bırakın.
Küp küp doğranmış soğanı, biberi ve sarımsağı da ekleyin ve fazla geciktirmeden salçayı ve baharatları ilave edin.
Hazırladığınız tantuniyi lavaşlara, dilediğiniz malzemeleri de ekleyerek servis edin.

10 yorum:

  1. tantuniyi kim sevmezki, şahsen ben bayılırım :))
    eminim çok güzel olmuştur...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmit' teyken her daim tantunisini yediğimiz küçük, küçücük bi dükkan vardı. Bizde de tantuni sevgisini başlatan yer orasıdır, anmadan geçmemeli!

      Sil
  2. Afiyet olsun:)
    Bebekler dünyanın en güzel mucizeleri olsa gerek.
    Naz'ın da en tatlı zamanları değil mi, tam yemelik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle!
      Artık her soyledigimiz kelimeyi söylemeye çalışan, geçen her gün büyüyen , güldüren, düşündüren , çok ama çok tatlı bi varlık var karsimizda.

      Sil
  3. ellerinize saglik afiyet olsun.tantuniyi kim sevmez
    kusadasinda yemistim ilk kez

    o minicik halleriyle yüregimizde koca bir dünya yaratan bir mucize cocuklar hayatin anlami
    cok yasasin mutlu yasasin minik naz
    özgül türker

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kötü animizda bile yüzümüze bir tebessum yaymayı beceren muhteşem şeyler onlar! Çok yasasınlar, sağlıkla inşallah...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.