26 Aralık 2012 Çarşamba

Çıntar yada melki

Tek kelime!
Bayılırım!
Mevsimi geldiğinde, gözlerim tezgahlarda arar onu. Turuncu şapkasıyla "Ben burdayım!" dedi mi bi yerlerden, dört köşe olurum. Sonra sonu gelene kadar her hafta yenir bizim evde, bıkana kadar. Ama ben bıkmam! Eşimin arkadaşları sağolsun, bir de onlar toplar getirirler taze taze dağdan tepeden...
Eve geldiği anda önce onunla meşgul olurum. Önce güzelce yıkarım, arındırırım tozundan çamurundan. Sonra kaynar suda bekletirim beş dakika kadar. Bir daha yıkarım ardından ve doğrar kaldırırım kapaklı bir kaba. Pişmeye hazırlarım yani onu, ertesi gün ya da daha sonraki gün için...
Pişirmek istediğim zaman da 10- 15 dakikada hazırdır benim güzel çıntarım!
Melki de diyorlar burada pazarda. Ben çıntar olarak tanıdım onu, melki garip geliyor.


  • yarım kg çıntar
  • 1 tane irice kuru soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber, pulbiber
Hazırladığınız çıntarı irice doğrayın. Küp küp kestiğiniz soğanı ve sarımsağı zeytinyağında soteleyin. Çıntarı atın ve kavurmaya başlayın. Yaklaşık 10-12 dakika kadar sonra baharatlarını ve tuzunu da ekleyin. Pişen çıntarı ocaktan alıp servis edin.
Farklı hallerle sofranıza alabileceğiniz çıntarın en doğal, en öz hallerinden biridir bu hali.

2 yorum:

  1. mantar yemesemde görüntü süper canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.