2 Mayıs 2012 Çarşamba

Yoğurtlu bulgur köftesi


Şimdiye kadar yaptığım ve yediğim bulgurdan köfteler içinde en mükemmeli diyebilirim. Köfteler sert değil ama yumuşak da değil, tam istediğim gibi. Zaten önemli olan bunu tutturabilmek bana kalırsa. Yani yine deneye yanıla, şunu artır, bunu azalt derken oluşturdum kendi tarifimi. Ben çok beğendim, tavsiye de ederim, mutlaka yapın. Üstelik maksimum yarım saat içinde hazırlayabileceğiniz bir yemek. 
Köfteler için:
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 2 yemek kaşığı irmik
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 yumurta
  • 1 tane küçük kuru soğan
  • tuz, karabiber, seviyorsanız kimyon
Sosu için:
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası 
  • 7-8 dal maydanoz
  • 2-3 tane yeşil soğan
  • varsa taze nane
  • zeytinyağı
Üzeri için:
  • sarımsaklı yoğurt
  • pulbiber
  • tereyağ
Bulguru sıcak suyla ıslatın.Soğanı rendeleyin. Bir kapta rendelediğiniz soğanı ve diğer tüm köfte malzemelerini yoğurun. Fındıktan büyük, cevizden küçük olacak şekilde yuvarlak köfteler yapın. Köfteye şekil verirken küçük bir kaba biraz su koyun ve arada elinizi bu suya batırarak şekil verme işlemini gerçekleştirin. Daha düzgün  ve şekil vermesi kolay olacak böylece. 
Tencereye yağı ve salçaları koyun. Maydanozu, naneyi ve yeşil soğanı ince ince doğrayın. Salçanın üzerine ilave edin. Yaklaşık 1,5 bardak suyu ekleyin ve kaynayınca köfteleri tek tek tencereye atın. Bulgurlar kısa sürede suyun bir kısmını çekecek ve piştiğini belli edecektir. Bu durumda ocağın altını kapatın. Sulu bir kıvamda değil, aksine bir sos halinde olmasını istiyoruz, bunu da unutmayın.
Hazırladığınız sarımsaklı yoğurdu üzerine dökün. Tereyağında kızdırdığınız pulbiberi de servisin üzerine gezdirin. Off afiyet olsun artık, doyurucu ve çok da güzel bir yemek sizi bekliyor. 



10 yorum:

  1. Ellerinize sağlık yemeğiniz çok güzel görünüyor,çay saatleri için de uygun bir tarif.sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle öyle Nuray Hanım, kısa sürede yapılması da ayrı bi güzellik katıyor yemeğe bence.tesekkürler

    YanıtlaSil
  3. bugün blogunuzu ziyaret ettiğim anda iştahım açıldı, halbuki yemeği yeni yemiştim.. buna rağmen hemen koştum mutfağa ve gerekli malzemelerin kontrolünü yaptıktan sonra hiç beklemeden işe giriştim. ev arkadaşım sağolsun onun da yardımıyla gerçekten çok çabuk ve bi o kadar da çabuk tükettik (iki kişi için ideal miktar da oldu)..
    biz yaparken köftenin soğanını az, sosun maydonozunu ise biraz fazla kaçırmışız fakat buna rağmen harikaydı, TEŞEKKÜR EDERİZ..

    YanıtlaSil
  4. Afiyet şeker olsun size. ben bulgurun girdiği her yere ayrı bir güzellik kattığına inanıyorum. ve benim de asla hayır diyemeyeceğim bir yemektir bulgur köftesi."olsa da yesek" dediklerimden...şu an bile...

    YanıtlaSil
  5. yaz geliyormuş, bütün hatunlar çılgın diyetler yapıyormuş kimim umurunda! canımın içi senin bünyen yediğin hiçbir şeyi kiloya çevirmiyor olabilir ama yazık değil mi bize, 2 gündür bakıp bakıp iç çekiyorum...

    YanıtlaSil
  6. hiç değil bi kere, çok hafif bi yemek şekerim o. bulgur yani altı üstü, bir de yoğurt.bence derhal yapılmalı ve yenmeli. hiçbir bünye bu tattan mahrum bırakılmamalı

    YanıtlaSil
  7. Sayın blog yöneticisi blogunuzdaki paylaşımlar herkes tarafından çok begeniliyor bizde Muayene bacasi olarak başarılarınızın devamını diler.

    YanıtlaSil
  8. Bloğunuz, tarifleriniz ve özel paylaşımlarınız çok güzel.
    Tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  9. tesekkür ediyorum sayın adsız, sağolun

    YanıtlaSil
  10. faydalı bilgileriniz için bizler teşekkür edrz...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.