21 Mayıs 2012 Pazartesi

Tavuklu patatesli bezelye ve cacık



Bezelyenin kendi başına tadını pek sevmiyorum açıkcası. O yüzden tek başına bezelye pişirmişliğim yok denecek kadar azdır. Ama onun nimetinden de faydalanalım diye bazı yemeklere ekliyorum. Bu da onlardan biri oldu. Tavuklu patatesi pek severim, araya karışan bezelye de zevkle tüketildi tarafımdan...

  • 1 kase bezelye
  • 2 tane orta boy patates
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 tane tavuk budu (baget olanlardan, aslında tavuk göğsü de tercih edilebilir ama ben onun çok lezzetli olduğuna, yemeğime de lezzet kattığına inanmıyorum. çoğunlukla da tercihim göğüs etinden yana değildir)
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 3 diş sarımsak
  • zeytinyağı
  • tuz
 Kemiğinden ayırdığınız tavuk butlarını kuşbaşı olacak şekilde doğrayın. Ben kemiklerini de ekledim yemeğe lezzet versin diye, pişince çıkarabilirsiniz. Zeytinyağında etleri kavurmaya başlayın. Kavrulan etlere doğradığınız soğanı ve sarımsağı ekleyin. Salçayı, küp küp doğranan patatesi ve bezelyeleri de ekleyin ve üzerine bir miktar sıcak su ve tuz ilave edin. 
Sebzeleriniz  piştiğinde ocaktan alın.


Biz yanında cacıkla çok beğendik. Hatta Naz en çok cacık eşliğinde patates ve bezelye yemekten hoşlandı diyebilirim. Mevsimi de geldi artık tanıştırdım minik kuşumu salatalıkla, çook sevdi. Her gün bir tane veriyorum eline zevkle yiyor. 

  • 1 kase yoğurt
  • 2-3 tane salatalık
  • 2-3 diş sarımsak
  • kuru nane
  • zeytinyağı
  • tuz

Salatalığı cacığa eklemek için iki yol var; ya küçük küpler halinde doğrayacaksınız yada rendeleyeceksiniz. Ben küçük küçük doğrandığı zaman daha çok seviyorum. Ama Naz' ın daha kolay yiyebilmesi için bizim evde şimdilik rendeleme yöntemi hüküm sürüyor. 
Dövülmüş sarımsağı, tuzu, salatalığı ve naneyi yoğurtla karıştırın.  Servis yaparken üzerine zeytinyağı gezdirin. Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Blog siteniz araştırmalarımızda gerçekten yararlı oldu. Estetik Burun Ameliyatı olarak tüm verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.