27 Mayıs 2012 Pazar

Otlu börek ve peynirli-patatesli börek

Geçtiğimiz hafta içinde sevgili eşim işi gereği birkaç günlüğüne İzmit' e gitmek durumunda kaldı. Malum İzmit' in pişmaniyeleri meşhurdur. Bizim çocukluğumuzda yok muydu böylesi yada vardı da biz mi bilmiyorduk acaba? Çocukken de çok severdim ama bunlar başka güzel. Pişmaniyeleri çikolatayla kaplamışlar ve harika bişey yapmışlar diye düşünüyorum. Zaten görüntüsü insanı yemeye davet ediyor. 



Pek de haksız sayılmam hani...

Gelelim geçen gün çayın yanına ne yesek dediğimiz anda imdadımıza yetişen buzluk böreklerimize. Benim mümkün mertebe buzluğumda pişmeye hazır bekleyen böreklerim vardır. Hani acil bi misafir gelir, ansızın canımız ister falan diye. Çalışan kadının her zaman pratik olması lazım ki hayatı kolaylaşsın. Üstelik bana kalırsa bu şekilde buzlukta bekleyen börek daha bi çıtır çıtır daha bi lezzetli oluyor.
Yapabileceğiniz en pratik böreklerden birisi olacağını söyleyebilirim.
Ben biraz otlu biraz da peynirli patatesli yapmıştım.





Peynirli patatesli börek için:
  • 3 yufka
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt (ben yoğurdu biraz açmak için bi miktar su koyuyorum içine)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 5 tane patates
  • 1 kase beyaz peynir


Otlu börek için:

  • 3 yufka 
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • mevsimine göre herhangi bir ot tercih edebilirsiniz. Ispanak, pazı, ısırgan, dereotu, maydanoz...
  • Yeşil kısmından pırasa yada az yağda kavrulmuş kuru soğan
  • 1 kase beyaz peynir
  • zeytinyağı
  • tuz, pulbiber

 Yoğurt, yumurta ve yağı güzelce çırpın. Tezgah üzerinde bir yufkayı açıp üzerine yoğurtlu harçtan sürün. Harcı bol sürmekten çekinmeyin.
İnce doğranmış otları, kavrulmuş soğanı zeytinyağını, tuzu ve pulbiberi bir kapta güzelce harmanlayın. 
Sonra yufkayı ikiye katlayıp düz kenarına iç malzemeden bir sıra koyun. Kenarlarını içe katlayıp sigara böreği gibi sarın.







 Sonra yaklaşık 4 parmak genişliğinde kesin. Bu şekilde yan yana dizerek buzdolabı poşeti ile buzluğunuza  kaldırabilirsiniz. Yada hemen tüketmekten yanaysanız ki ben böreklerin bir süre beklemesinden yanayım, harcını içine çekmesi böylece daha nefis bişi olması için.
 Peynirli-patatesli börek için de önce patatesleri haşlayın, haşlanmış patatesleri  ezin ve içine beyaz peyniri ekleyin. Peynirin tuzu yeterli geleceğinden ben ayrıca tuz kullanmıyorum.
Aynı safhalar bu böreğimiz için de geçerlidir.
180 derece önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin. Ben üzerine yumurta sürmeyi pek sevmeyenlerdenim, dilerseniz kalan yoğurtlu harcınızdan sürebilirsiniz. 




Fotoğrafta görülenlerin de üzerine hiçbirşey sürülmemiştir. Zevk meselesi, siz nasıl seviyorsanız öyle pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.