17 Mayıs 2012 Perşembe

Pratik yemek: Kremalı mantarlı et



Bizde mi bir sorun var bilmiyorum ama bu ara ne kadar uyursam uyuyayım, yetmiyor. Yalnız bana da değil, eşim için de aynı şey söz konusu. Yataktan kendimi kazıyorum resmen.  Naz uyur uyumaz kendimi tembellik içinde buluyorum. Bu durumda da gün hemen bitiyor ve kalanı da bana yetmiyor. Açıkcası zaten sabah erken kalkmayınca o günün beti bereketi kalmıyor. Ama bu ara bu anne de erken kalkamıyor. Allahtan bu ara benim minik kuşum da sabahları erken kalkmıyor da fırsattan istifade edebiliyorum... O da kapıldı evdeki rehavete sanırım...
Bu durumda olabildiğince pratik yemekler yapmayı seçiyorum kendime. Bu da onlardan biri. Biz yanına güzel bi spagetti tercih ettik,şu yassı olanlardan. Güzel oldu. Bizim evde zaten köri ve krema tadı çok sevilir. Dolayısıyla çok makbul bi yemek oldu.

  • 400 gr yağsız dana eti
  • 300 gr kadar mantar
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • 1 paket krema (200 ml)
  • köri
  • tuz, karabiber
  • zeytinyağı
Eti ince şeritler halinde hani jülyen kıvamında doğrayın. Çok az yağ koyduğunuz kızgın tavada eti pişirin.  Pişmeye yakın üzerine tuzu ve biberi ekleyin. Et tam anlamıyla piştiğinde yarım ay şeklinde doğradığınız soğanı ekleyin. Daha sonra ince ince doğradığınız mantarı ekleyin ve birlikte kavurun.
Et ve mantar kavrulunca köriyi ekleyin. Köri için bir miktar vermedim, zevkinize bıraktım ama 1 tatlı kaşığı yeterli geliyor. 
Üzerine kremayı ekleyin ve şöyle bir karıştırıp 2-3 dakika daha pişirdikten sonra ocaktan alın ve servis yapın. 
Yanına birer kadeh şarapla çok da şık bir akşam yemeği menüsü oluşturabiliyor. Bilginize...

2 yorum:

  1. mantar ve et ikilisine bayılırım,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Tesekkür ederim. Bende bu halini çok seviyorum ama şimdi sevgili eşimle onun tartışmasını yaşıyorduk biz de. O tavukla daha güzel olduğunu iddia ediyor, bense etle...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.