22 Ocak 2013 Salı

Sütlü irmik tatlısı


Acil durumlarda kullanılan, toplasan beş dakikalık karıştırma ve pişirme işlemiyle yetinen, bünyesindeki üç kalem malzemeyle kendini pek bi sevdiren kolaycacık bir tatlıdır benim sütlü irmik tatlım...Çok da severim hani.
  • 1 kg yani 5 su bardağı süt
  • 10 yemek kaşığı irmik
  • 10 yemek kaşığı şeker
Malzemeler tencereye konur ve ocağın altı açılır. Karışım koyulaşıncaya kadar sürekli karıştırılır. Bu gibi durumlar için özellikle çırpma teli kullanmanızı tavsiye ederim. Zira topaklanmanın zerresini yaşamıyorsunuz. 
Karışım fokurdayıp kıvamlandığında ocaktan alın ve orta büyüklükte bir kaba boşaltın. Soğumasını bekleyin, daha sonra buzdolabına alın. Dolapta iki saat kadar bekleyen tatlınız özenle kesilmeye ve servis edilmeye hazırdır. Üzerini dilediğiniz malzemeyle şenlendirin, tarçın, fındık, hindistan cevizi, fıstık...



Allah kimseyi kimseye muhtaç bırakmasın diyor ve sözü burada noktalıyorum, zira gerektiğince düşünülürse hepimizin bu dünyada birbirimize ihtiyacı olduğu ortaya çıkacaktır. O zaman niye bu itiş kakış, niye bu "sadece  ben" duygusu anlamak zor. Ve yeri gelmişken, kimse bulunmaz hint kumaşı değil, herkesin yeri elbette bir şekilde doldurulur, kendinizi bu kadar ağırdan satmayın. Sözüm kimedir, kimleredir, elbet anlaşılmıştır, söz gideceği yere bugün olmasa da, mutlak bir gün ulaşır.Sevgiyle kalın...



1 yorum:

  1. Elinize Saglik süper pratik bir tatlı ve dün yaptım supriz gelen misafire çok da donmasını beklemedim koydum balkona soguyuverdi hemencik bu soğukta :) teşekkürler tarif icin

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.