20 Ocak 2013 Pazar

Spagetti bolonez

Fazla söze hacetin olmadığı, büyük bir çoğunluğun ne vakit olsa hayır diyemeyeceği öyle güzel bişeydir makarna. Spagettinin yeri ise bambaşkadır bende. Sadece haşlanmış hali ile bile yiyebilirim, öyle çok severim yani...

Naz' ın da "iki parmağıyla" eşlik ederek yediği keyifli bi öğün oldu artık. Günde bir öğün karbonhidrat almasına mutlaka dikkat ediyorum. Çok büyük bir zevkle "maka" yediğini daha önce de anlatmıştım zaten!
Bolonez ise spagettiyi şenlendiren, kıymetini artıran mükemmel bir sos bence...Ve bu da, benim bolonez sosum...

  • 200 gr kıyma
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2-3 tane domates
  • 2 tane yeşil biber
  • 1 tane kırmızı biber
  • kuru fesleğen, isot, tuz, karabiber
  • zeytinyağı
Önce sostan başlamalı, sos pişerken makarna nasıl olsa haşlanır, çünkü haşlama süreniz ne de olsa 8-10 dakikayı geçmez.

Sos tavasına kıymayı koyun ve güzelce kavurun. Kavrulan kıymaya küçük küçük doğranmış sarımsağı ekleyin. Ardından biberleri, kabuğu soyulup minik minik doğranmış domatesi, salçayı ve son olarak baharatları ekleyip ocağın altını kapatın.
Bu arada bol tuzlu suda makarnaları haşlayın. Makarna haşlama suyuna yağ konmazmış, Zaten makarna da yağını oradan çekmezmiş. Haşlama suyuna bol miktarda tuz atmak ve o suyu bol tutmak tek yapılması gerekenmiş yapışmaması için, bilginize.
Ben haşladığım makarnayı süzüp ( üzerine su boca etmeden) servis tabaklarına alıyorum.
Ardından hazırladığım nefis sostan döküyorum üzerlerine. Makarna zaten yapışmadığı için ekstra yağ koymanıza da ihtiyaç duymuyor. Sonra size bu muhteşem lezzeti afiyetle, mümkünse soğutmadan yemek kalıyor. Özellikle makarnanın beklemişi pek bişeye benzemez bilindiği üzere...Zaten makarna da bekletilmeye gelmez...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.