15 Ocak 2013 Salı

Labne peynirli domates çorbası

O kadar güzel ve tatlı telaşlar içindeyim ki bu aralar...
Yoğun bir "detoksa" girdim bütünsel anlamda.
Evimdeki neredeyse tüm eşyalarımı elden çıkardım...
Geçen yıl kızımın doğum gününde karşımıza yeni bir ev sahibi olma fırsatı çıktı, kaçırmadık. Marmaris' teki inşaat yasakları falan derken, bu yıl martta olmadı nisan ayında, nasibimizde de varsa yerleşeceğiz yeni evimize.
Allah herkese nasip etsin denecek türden harika bir sevinç elbette. Konunun dekorasyon kısmı beni fazlasıyla rahatlatıyor şu sıralar. Aynı zamanda evden eşya çıktıkça mükemmel bir rahatlama geliyor herkese. "Az eşya, Az insan" mantığını benimsediğimden beri yaptığım en güzel işlerden biri oldu bu.  Böyle bir  sevinci bile  paylaşamadığımız, araya malesef başka duyguların girdiği bir dünyada yaşıyoruz artık...O yüzden en iyisi budur! Ve artık mümkünse yalnızca amaca hizmet etsin eşyacıklarımız, biz onlara hizmet etmeyelim fikrindeyim...

Hiç bu kadarını beklemiyorduk belki ama tam bir gün içinde tüm eşyaları sattık ve kitle iletişimin gücüne bir kez daha hayran kaldık! PES dedirtti! Eğer ufacık bir niyetiniz varsa,bakıp bakıp boşverdiğiniz bişeyleriniz de mevcutsa  lütfen aksatmayın, bir- iki fotoğrafını çekin ve "yenilenme vaktidir" deyip kurtulun. İnsana çok iyi geliyor, emin olun...



Bu da kızımın çok severek yediği bir çorba oldu, çok zaman oldu yapılalı... Açıkcası Naz' ın sevmediği iki şeyden biri peynir diğeri de haşlanmış yumurta idi. Bu çorbadan sonra peynir kapısını araladık, hatta gayet iyi de bir ilişki kurduk . Artık makarnasının üzerindeki tulum peynirine bile karşı çıkmıyor Naz. Yalnızca kaşar peynirini ucundan azıcık yediği düşünülürse ...Dün gece iki koca dilim bol peynirli börek, koca bir bardak portakal suyuyla lüpletildi mesela!

Malzemeler:

  • 4 tane büyük boy domates ( bu mevsimde almayın, varsa mevsimindeki domatesiniz, onu kullanın. Ben buzluğumun yarısını domatesle doldurdum bu yıl, çook da iyi yaptım yine!)
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • Tereyağ
  • 2 çorba kaşığı un
  • 4-5 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı labne peyniri
  • Yarım paket krema
  • tuz


Domatesleri soyup salça ile birlikte blendırdan geçirin.
Unu yağda kokusu çıkana kadar kavurun. Hazırladığınız domates püresini ve suyu ekleyip koyulaşana kadar pişirin. Tuzunu ayarlayın.
Ocaktan almadan hemen önce ayrı bir kapta labne peyniri ile kremayı iyice çırpın. Bu sosu da tencereye ekleyip karıştırın ve bekletmeden altını kapatın.
Üzerine tabi seviyorsanız mutlaka pul biberle servis yapın, ya da karabiberle! Yada sevdiğiniz bir baharatla, bu çorbaya baharat çok yakışıyor bana kalırsa ...




6 yorum:

  1. çorbayı görür görmez içim ısındı...
    canım ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı olsun yeni eviniz ...Allah güzel günlerde oturmayı nasip etsin,Sn eşyaları attım dedikçe ben hafifledim doğrusu:)Oh ne iyi yaptın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,aynen öyle,hele ki ben nasıl rahatliyorum anlatamam. Bu kadar geniş çaplı değildi başladığımızda ama olay giderek büyüdü ve bir de baktık eskiden hicbirsey kalmamis ,yatağımızda bile emanet yatiyoruz ! Şaka gibi,insanın hoşuna da gidiyor.arınmak güzel şey ,her anlamda!

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.