10 Ocak 2013 Perşembe

Kuru incirli kurabiye

Kitaplara hayran, kitaplarla oturup dakikalarca vakit geçirebilen, mutfağın oturma alanı ile birleşmesinden kendine düşen payı sürekli meyve aşırmak, kuruyemiş tırtıklamak, yeni yapılan "kubi"lere saldırmak olarak kullanan, akıl küpü bi varlık var karşımda. Bir de yoğurt delisi, yoğurt da yoğurt...Ekmeğini bandırsın, kaşık sallasın, arada parmağıyla baksın tadına, ama ille de yoğurt yesin Naz! Bir kase veriyorum eline, bir de kaşık. Bunu götürüp sehpanın üzerinde yemesini istiyorum, dikkatle taşıyor tabağını, sonra vuruyor dibine yoğurdun.
Geçen sebzelikten aldığı bir mandalinayı pür dikkat soydu, bi güzel de yedi, ben de arkasından şaşkınlıkla durdum izliyorum...Budur diyorum, benim yapmak istediğim, almak istediğim sonuç budur ve olmuştur, YAŞASIN!


İçindeki incirin ısı ile birleşince hafif kavruk, hafif kıtır bi hal aldığı, bayatlamak nedir bilmeyen, ağızda dağılan cinsten bi "kubi"dir kendisi.


  • 7 tane kuru incir ( küçük küçük doğranmış)
  • 1 yumurta
  • yarım paket margarin
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ ( ben mütemadiyen zeytinyağı kullanıyorum)
  • 1 çay bardağı nişasta
  • 1 çay bardağı ceviz ( iri parçalar halinde)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı şeker
  • yaklaşık 3 su bardağı un
Sıvıyağ ile margarini bir kapta un ile buluşturup güzelce yoğurun, ardından şeker, yumurta, nişasta ve kabartma tozunu da ekleyerek yoğurma işlemine devam edin.
En son cevizi ve inciri ekleyin ve son olarak bir kez daha yoğurup taneli malzemenin hamurun her yerine dağılmasını sağlayın. Cevizden biraz daha büyük parçalar kopartarak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin. Önceden ısınmış 175 derece fırında üstü kızarana kadar pişirin.




4 yorum:

  1. çok severim u kurabiyeyi canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bizzat resimdeki kurabiyelerden yedim ve çooook beğendim.Yapılmasını kurabiyeseverlere şiddetle tavsiye ediyorum.Eline sağlık canım ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şeker olsun. Sağlıkla tekrarını nasip etsin inşallah.

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.