19 Temmuz 2012 Perşembe

Ev yapımı doughnuts




Hamileyken tanıştım Pınar Reyhan' la. Belki de en doğru yerden hayat hikayesinden, onu tanıdım yani önce. "Anneyim Ben" de o kadar güzel anlatmıştı ki anneliği, altını çize çize, anne olacağım gün için sabırsızlanarak okudum kitabını. 3 çocuklu nasıl da güzel bir anne olunurmuş ondan öğrendim. 




Derken onu takip etmeye başladım, yazdığı gazeteyi, dergisini, en son da internet sitesini. Çok sevdim, çok da severek hep takipteyim. Sevgiyle, çocuğunuzu çok severek ve bunu ona göstererek, "sen bizim için çok önemlisin" diyerek aşamayacağınız engel kalmayacağını ondan öğrendim. Son olarak da bu donutları yapmayı. Evde yapabileceğim hiç aklıma gelmezdi, ta ki Pınar Reyhan ev yapımı doughnuts reçetesi verene kadar. Bayıldım, süper oldu. Ne zaman canım çekse hemencecik yapabildiğim müthiş bişey. Raflarda gördüğümde hep ağzım sulanırdı, şimdi kendi mutfağımda hali hazırda görmek ve "onları ben yapıyorum artık" duygusu mükemmel. Tavsiye olunur. 



  • 2 yumurta 
  • yarım paket kuru maya (aslı yaş mayadır ama ben kurusunu kullanmayı daha pratik buluyorum)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 4 su bardağı un
Süslemek için: pudra şekeri, bal, erimiş çikolata, antep fıstığı, reçel, meyve şekerlemeleri, hindistan cevizi, siz hangisini arzu ederseniz artık...



Ben bu malzemelerin yarısını kullanıyorum genelde, taze taze sıcak sıcak yiyelim diye. Yarısından 10 tane donut çıkıyor, verdiğim malzemelerden de 20 tane anlayacağınız. Zaten merak etmeyin, ertesi güne kalmıyor...
Tüm malzemeleri bir kapta karıştırın ve güzelce yoğurun. Unlanmış tezgahta 1 parmak kalınlığında açın. Bir su bardağı ile daireler kesin ve yine dairelerin ortasına yeni küçük daireler açın.
Bu şekilde yağlı kağıt serdiğiniz tepside kabarmasını bekleyin. Yaklaşık yarım saat sonra kabardığında kızgın yağda kızartın. Daha sonra henüz sıcakken dilediğiniz süsleme malzemeleriyle donutlarınızı buluşturun. Yağda kızarma işlemini de gözünüzde büyütmeyin şıp diye kızarıveriyorlar, bakakalıyorsunuz ve nefis oluyor...
Donutseverlere ve yeni deneyimleyeceklere afiyet olsun. Sık sık yapacağınız bir tarif olacak emin olun...

6 yorum:

  1. ellerine sağlık enfes görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. En son ben de doğuracağım o olacak. Ne olacak ki hamileyken okula gidebilir, kucağımda bebekle tez yazabilirim değil mi:)

    Doughnut her yerde karşıma çıkar, nedense hiç yemedim.
    Artık deneyeyim bari:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle...kucağınıza aldığınız o ilk andan itibaren hayatınızda gördüğünüz en güzel şeyin o olduğuna inanıyor ve durmadan şükrediyorsunuz allaha onu size bağışladığı için...
      donutlara gelince, deneyiniz lütfen...

      Sil
  3. Aslında pratik,ama şu yağda kızartma işi yok mu, insan ne kadar yağ çekecek diye düşünmeden edemiyor. Belki bir gün kalkışırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoo hiç sandığınız gibi değil, zaten oldukça kızgın yağa bırakıyorsunuz ve saniyeler sürmüyor o kiremit rengini alması. yağ çekmeye vakti kalmıyor bana göre...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.