9 Temmuz 2012 Pazartesi

Lazanya bolonez



Yine en sevdiğim tatlardan biri, lazanya...
Ben beşamel sostan çok hoşlanan biri değilim, o yüzden dışarıda yediğim bol ve yoğun kıvamlı beşamel sostan yapılmış lazanyalar bi parça ağır gelirdi. Ben evde biraz daha "light" hazırlıyorum sosunu, ununu az sütünü fazla tutuyorum.
Ayrıca özellikle tavsiye ediyorum, Barilla' nın lazanyasını kullanın, çünkü önceden lazanyaları haşlamanıza gerek kalmıyor. Malzemeleri üzerine ekleyerek direk fırına atabiliyorsunuz. Çok da başarılı bir sonuç alıyorsunuz , hiç merak etmeyin.
Unutmadan bir paket lazanyanın içinden 20 yaprak çıkıyor. Ben 10 yaprak kullandım. Zaten 10 yapraktan 5 katlı, gayet doyurucu 4 dilim çıkıyor aklınızda olsun. Bu tarif 10 yaprak lazanya içindir.

  • 10 yaprak lazanya
Bolonez sos için:

  • 2 domates
  • 1 kuru soğan
  • 1 yeşil biber
  • 300 gr kıyma
  • 1 havuç
  • 2-3 dal kereviz yaprağı
  • zeytinyağı
  • tuz
  • karabiber, nane
Beşamel sos için:

  • 2 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı un
  • tereyağ
  • muskat rendesi
Üzeri için:

  • kaşar rendesi
Bolonez sos için tüm sebzeleri ufak ufak doğrayın. Sonra sırasıyla kıymayı, soğanı, havucu, kereviz saplarını, biberi ve domatesi tavaya atarak pişirin. En son tuzunu ve baharatını atın ve ocaktan alın.
Derin dondurucular sağolsun, benim kereviz sapım vardı. Ama yoksa kullanılmasa da olur. Gerçi çok güzel bi aroma veriyor, kerevizi çook seviyorum ve  kıştan mutlaka saplarını doğrayıp dolaba atıyorum.
Beşamel sos için de sos tenceresine yağı alın, unu ekleyin ve kavurun. Üzerine azar azar ve sürekli karıştırarak sütü ekleyin. Kıvamı koyulaşmaya başladığında içine biraz muskat rendeleyin. Sosu ocaktan alın.
Orta boy, lazanyaların sığabileceği boyutta bir fırın kabını önce yağlayın, sonra  yanyana iki yaprak lazanyayı koyun. Üzerine beşamel sostan dökün ve yayın. Onun üzerine bolonez sostan ekleyin ve üstünü yine 2 yaprak lazanya ile örtün.5 katı bu şekilde tamamladıktan sonra en üste kalan beşamel sosu, onun üzerine de kaşar peynirini serpin ve 220 derece fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 20 dakika pişirin.
 Çıkınca 10-15 dakika kadar dinlenmesini sağlayın.   







4 yorum:

  1. Beşamel sosun fazlasını ben de sevmiyorum, o yüzden bu tarifi muhakkak deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  2. Guzel olmisa benziyor elinize saglik, besamel soslu hic denemedim, sadece domates sosu ve sebzelerle yapardim ama bu degisik biraz ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben makarna ve türevlerinin her haline bayılırım, sadece domates sosuyla bile çook güzel olur muhakkak...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.