11 Temmuz 2012 Çarşamba

Şans yıldızı kurabiyelerim



Önündeki bir sürü tarifi geride bıraktırıp, "ille de önce beni yaz " diye tutturdu bu tarif...
Isırıldığında arkadan hafif bir fıstık aroması geliyor. Orjinal tarifinde fındık ezmesi diyordu ama bizim evde fıstık ezmesi sevilir, ondan vardı, bende mevcut bulunandan koydum. Orjinal tarif, en sevdiğim Dr. Oetker' den. Ben birtakım değişiklik ve düzenlemelerde bulundum açıkcası. 
Bu arada glazürler yeni keşfim. Acayip güzel şeyler ortaya çıkarabilirsiniz bu sayede.







  • 3 su bardağı un
  • 1 tutam kabartma tozu
  • 125 gr margarin yada tereyağı
  • yarım çay bardağı şeker
  • yarım çay bardağı bal
  • 1 çay bardağı fındık yada fıstık ezmesi
Üzeri için:

  • 1 yemek kaşığı kadar bal
  • yarım paket kadar Dr. Oetker bitter glazür
Un ile kabartma tozunu karıştırın. Üzerine tereyağ, şeker, bal ve fıstık ezmesini ekleyip yoğurun.
Hamuru unlanmış tezgahta 0,5 cm kalınlığında açın. Biri daha büyük, biri daha küçük olan iki ayrı yıldız şeklinde kurabiye kalıbı ile hamurdan yıldızlar kesin. Benim kalplerim de vardı, onları da kullandım ama yıldız daha bi yakıştı gibi geldi bana. Siz de evinizdeki farklı şekillerden yararlanabilirsiniz.
Eşit sayıda küçük ve büyük yıldız hazırlayın. Pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine sıralayın ve önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 10-12 dakika pişirin. Ben hafif kavruk tadını seviyorum,o yüzden fırında birazcık daha tuttum, daha beyaz kurabiyeler için verdiğim süre yeterlidir.
Fırından çıkınca soğumasını bekleyin.
Büyük kurabiyelerin üzerine 1-2 damla bal döküp üzerine küçük kurabiyeleri yapıştırın.
Glazür poşetini kaynamış suya bırakın ve 5 dakika sonra alıp, kenarından çok ince kesin ve kurabiyeleri süsleyin. Glazür donuncaya kadar bekleyin ve servis yapın.




 Bu sıcak havada donacak diye beklerseniz yanılırsınız, atın dolaba donsun, başka çare yok. Hatta şu sıcaklar bitene kadar atın beni de dolaba, geçince çıkarırsınız. Marmaris yanıyooor....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.