17 Temmuz 2012 Salı

Fırında karışık kızartma



Güzel yemektir ama hep biraz zaman alıcıdır. Kızartma işi uzun sürer, ondan sonra ortalığı silip temizlemek, kokan üstünüzü başınızı değiştirip duş almak falan...Saçınıza kadar yağ kokarsınız. Üstelik çok da lezzetli olan ve her daim zevkle tüketilebilecek olan bu yemek fazlaca kalorilidir...
Ne zamandır düşündüğüm şeyi yaptım ve ben de onları fırında kızarttım.
Koku yok.
Her yer batmıyor.
Az yağla koca bi tepsi kızartmanız oluyor.
kalorisi de düşük.
Kızarmış değil fırınlanmış sebze yiyorsunuz ama kızartma tadı alıyorsunuz.
Üstüne bir de domatesli sarımsaklı sos...
Biraz yoğurt.
Nefis...

  • patates
  • biber
  • patlıcan
  • zeytinyağı
  • tuz

Üzeri için:


  • 3 tane domates
  • 3 diş sarımsak
  • zeytinyağı
  • tuz


Fırın tepsisine yağlı kağıdı serin. Üzerine doğradığınız sebzeleri yerleştirin.

Sebzelerin üzerine biraz zeytinyağı gezdirin, biraz da tuz serpiştirin. Önceden ısıtılmış fırında 250 derecede 30 dakika kadar pişirin. 
Domatesi ve sarımsağı sos tenceresine alın ve az zeytinyağında kavurun. Tuzunu ekleyin ve domates suyunu çekince ocaktan alıp servis tabağına yerleştirdiğiniz kızartmanın üzerine dökün.  

4 yorum:

  1. her ne olursa olsun kızartma hep çok sevilir....
    ellerine sağlık canım....
    harika görünüyor...
    kocaman sevgiler....
    takipteyim....

    YanıtlaSil
  2. tesekkür ederim. aynen dediğiniz gibi kızartma işte, zamanı, saati yoktur.en iyi arkadaşı ekmekle fevkalade olurrr.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba canım,
    Çok hafif olduğuna eminim. Vazgeçemiyoruz ve yapmamak için kendimizi zorluyoruz çoğu zaman. Ama fırında pişirme fikri çok güzel. Ben Tefal Actifryda pişiriyorum. Hem 1 kaşık yağda pişiyorlar hemde nar gibi kızarıyorlar. Ellerine sağlık. Soslu soslu nasılda güzel olmuştur o şimdi:)))
    Takibe aldım canım. Bana da beklerim. fatoscatadlar.blogspot.com'dayım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim, mutlaka uğrarım.tefal actifry benim de aklımda ama mutfak her geçen gün daha da kalabalıklaşıyor ve ben bazen neyi nereye koyacağımı sapıtıyorum...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.