18 Temmuz 2012 Çarşamba

Ekmek yapma makinesinde cevizli ekmek ve" İYİ Kİ DOĞDUN BURÇ"

Bugünlerde yeni doğan minik kızıyla ikinci kez anne olmanın güzelliğini yaşayan canım arkadaşımın diğer minik kuzusu Burç' un doğum günü bugün. Sevgi dolu, gözleri ışıl ışıl parlayan zeka küpü bi yengeç bizim oğlumuz anlayacağınız. Annesi ve Melike teyzesi gibi yani...Öhöm öhöm...
Hayatımıza girdiğiniz andan itibaren bizi yeniden var eden ve bizi başkalaştıran çok güzel varlıklarsınız siz. Doğum günün kutlu olsun Burç,  seni çok seviyoruz. Hayatın hep güzelliklerle dolu olsun, kimseler üzmesin o gülen güzel yüzünü.


Ve bugünkü ekmeğimiz...
En sevdiklerimden...
Üstelik eğer evde ceviz tüketmeyi çok sevmeyen biri varsa çaktırmadan zerk ediyorsunuz cevizi. Zevkle yeniyor hem de, ki ceviz ekmeğe çok yakışıyor. 
Bizim evin o ceviz tüketmeyi sevmeyeni bendenizim...Kahvaltı masamızda her sabah alır yerini ama tarafımdan tüketilmez. Öyle çıtır çıtır ceviz yemeyi sevmiyorum ben, yakıştırdığım bazı yerler var, yada bişeylerin içinde güzel oluyor o kadar...




Neyse ekmeğe kendi rengini veren, müthiş bir kabarma potansiyeline sahip bu mis kokulu cevizli ekmeğimize geçelim.

  • 150 ml  süt (oda sıcaklığında)
  • 200 ml  su  (oda sıcaklığında)
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 3,5 çay fincanı beyaz ekmek unu
  •  1 çay kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı kuru maya
Bipten sonra:

  • 1 su bardağı kabuğundan ayrılmış ve dövülmemiş ceviz





Malzemeleri sırasıyla makinenizin pişirme haznesine koyun ve makineyi temel programda çalıştırınız. 30 dakika sonra makinenizden gelen bip sesi ile cevizi de boşaltın içine. Cevizi bütünler halinde atıyoruz çünkü zaten makine çalışırken bi parça daha ufalıyor cevizlerimiz. Tam kıvamına geliyor yani. Biraz dişe dokunur olmalı zannımca...

Süresi bittiğinde ekmeği çıkarıp dinlendirmeye bırakın. 



5 yorum:

  1. Harika görünüyor, bayılırım böyle ekmeklere.
    Bayıldığım için de ekmek makinesi almak istiyorum ama karar veremiyorum. Sen hangi marka kullanıyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bundan 3 yıl kadar önce "bi deneyelim bakalım, ama..." şeklindeki kaygılarımızla marketin o an yaptığı indirimi de kullanarak kipadan almıştık. biz pek umut bağlamamıştık ama tesco marka bu makine hergün bize ekmek yapıyor neredeyse ve daha çıtını çıkarmadı. çook memnunum. Arkadaşlarımdan da farklı markalardan alanlar var ama çeşitli şikayetleri var, ben hiçbirini yasamadım, tavsiye ederim gönül rahatlığıyla...

      Sil
    2. Evet dediğin gibi çok şikayet edenler var... Not aldım, kipa'ya gidersem muhakkak bakacağım, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  2. ekmek puf puf harika görünüyor canım.ellerine sağlık.burçada nice mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burç için tesekkür ederim, Allah hepimizin evladına güzel günler nasip etsin, korusun onları.
      ekmek için de sağolun, beğenmenize sevindim.

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.