14 Temmuz 2012 Cumartesi

Ustasından et sote



Geçen haftalarda eşimin ailesinin Didim' deki yazlığına hafta sonu ziyaretinde bulunduk. Eşimin neden bu kadar etsever olduğunu öğrenmek için kayınpederime bi bakmak gerekiyor sanırım...
Mutfakta bazı işler her daim kayınpederimindir. Ve bu kez bize özel nefis bi kuzu et sote yaptı. Et sote deyip geçmeyin. Et hakkaniyetiyle pişmedi mi yeseniz de hoş, yemeseniz de... Valla bu konuda hakkını yiyemem, harikaydı. Etin ne kadar, kaç dakika pişmesi gerektiğinden tutun, o sebzelerin özenle doğranışına kadar her noktasını ilgiyle izledim ve takdir ettim. Yalnız bu konuda eşim babasından bişey kapmamış. Mutfak bilgisi ve yemek yapma, pişirme isteğimiz sıfırın altında seyrediyor. Ama zaten ben onu bu haliyle çok sevdim galiba...




Önemli hususlardan biri de tencerenizin kalın tabanlı olması.

  • 1 adet kuzu but (etin en güzel yerlerinden, bizimkisi 1,5 kg civarındaydı, kuşbaşı kıvamından biraz daha küçük doğranmış)
  • 8-9 tane yeşil biber
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 10-12 diş sarımsak
  • 3 domates
  • zeytinyağı+ tereyağ
Tencereye eti koyun ve suyunu çektikten sonra 15 dakika daha kavrulmasını sağlayın. Buraya kadar tencerede yalnızca et var, henüz yağ koymadık. Kuzu etinin hafif yağlı kısmı işimize yarıyor. Sakın ağır olacağını ve kokacağını düşünmeyin. Etiniz tazeyse ve usulünce pişiyorsa vallahi kokmuyor et, lokum oluyor.
Daha sonra biraz tereyağı biraz da zeytinyağı ekleyin. İnce ince doğradığınız soğan, sarımsak ve biberi de ekleyin ve kavurmaya devam edin. Etler ve sebzeler piştiğinde artık domatesi ekleyebiliriz. Domates de suyunu çekince tuzunu ekleyin ve ocaktan alın. Yanında soğuk ayranla, ekmeğe bandıra bandıra...

2 yorum:

  1. Paylaşımlarınızı beğenerek takip etmekteyim . İzmir ucak biletleri olarak paylaşımlarınızın devamını bekleriz .

    YanıtlaSil
  2. PAYLASIMLARINIZI BEGENEREK TAKIP EDIYORUM YEMEKLERINIZ PRATIK VE LEZZETLI GORUNUYOR EN KISA ZAMANDA DENIYECEM

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.