29 Haziran 2012 Cuma

Muhammara yada kahvaltılık sos


Antep ve Hatay mutfağına ayrı bir düşkünlüğüm var. Tepeden tırnağa her yemeklerinde ayrı bir özen, ayrı bir lezzet var. İyi ki biz oralarda yaşamıyoruz, yoksa eşim de ben de fazla kilolarımızla baş edemezdik herhalde.
Sık yaptığım bir kahvaltılık sos olmakla birlikte yapımı da en çok beş dakikanızı alır. Bazıları içine kızarmış ekmek içi de koyuyor ama ben pek tercih etmiyorum. Bu haliyle bu tadı seviyorum.


Tabi şöyle de bir gerçek var, yapıldığı anda " baksana bi tadına olmuş mu, nesi eksik!" derken yapılan muhammaranın büyük bir kısmı o anda bitiveriyor. Ekmeği batırıp batırıp "dur bakayım olmuş mu acaba?" diyorsunuz...
Ben konserve halinde sakladığım közlenmiş kırmızı biberden de koydum, 4-5 tane kadar. Varsa kullanabilirsiniz siz de.
  • 5 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 yemek kaşığı domates salçası( hazır salça kullanılabilir)
  • 1 diş sarımsak (dövülmüş)
  • 1,5 su bardağı ceviz yada fındık (dövülmüş)
  • kimyon
  • zeytinyağı
  • karabiber
Bütün malzemeleri blendırınızın doğrayıcı bölümüne koyun ve güzelce karışmasını sağlayın. O zaman sarımsağı ve cevizi önceden dövme işlemine tabi tutmanıza gerek kalmıyor.
Ağzı kapalı bir kapta ve buzdolabında uzun süre muhafaza edebilirsiniz.  

12 yorum:

  1. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM..
    HARİKA LEZZET KAHVALTIDA EKSİK ETMEM...
    BANA DA BEKLERİM...

    YanıtlaSil
  2. gelirim tabi, gelmez miyim.
    ben de sevindim tanıştığımıza.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. ımm çok iştah açıcı görünüyor canım:)
    dur bakyım olmuş mu tadı durumlarını bende sık sık yaparım hehe nasıda leziz gelir o an bu son yok bu son diye devam eden sonlar :)
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan tadına doyamaz değil mi...
      tesekkürler ve sevgiler

      Sil
  4. ekmekle çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba güler yüzlü güzel:)
    Tanıştığımıza memnun oldum:)
    Sayfana geldiğim de gülen yüzünle pozitif bir enerjiyle karşılaştım:)
    Muhammara olurda sevilmez mi? Ellerine sağlık:)
    Ben haşlanmış veya közlenmiş,kırmızı biber de koyuyorum,tavsiye ederim ayrı bir lezzet veriyor..
    Bol paylaşımlarda bulunmak üzere sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Tekrar merhabalar,
    Şu kelime doğrulamayı kaldırırsan,Hem senin için hem yorum yazanlar için iyi olur canım.
    Öyle anlaşılmaz okunmaz harfler geliyor ki kişiler yorum yazmaktan vazgeçiyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle güzel yorumunuz için çook tesekkürler, içimi ısıttınız, sağolun.
      közlenmiş biber ben de koydum içine, tadında farklılık yarattığı kesin.
      yorum konusuna gelince haklısınız, bu konularda çok fazla bilgim yok, zamanla deneye yanıla öğreniyorum işte kendi kendime. tavsiyenizi dikkate alıp, en kısa zamanda düzeltmeye çalışırım bu durumu. benim de çok sıkıldığım bir durumdur o okunmaz harfler...
      sevgiler...

      Sil
  7. Söylediğiniz gibi kilo almak için birebir. Çünkü saati falan yok insan her an yiyebiliyor. :)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim eşimle yaptığımız ve yediğimiz saat gece yarısıydı. yanına biraz peynir, biraz da zeytin koyalım derken mideyi bi güzel doldurduk. herkese tavsiye edilir...

      Sil
  8. ben de denedim; hatta ilk olarak ramazanın son günü iftariyeliklerin arasında soframızda yerini buldu, çok beğenildi yenildi. ertesi gün bayram kahvaltımızında adeta neşe kaynağı oldu :)
    tarif için çok teşekkürler bu sayede bir sürü övgüyü kapmış oldum :)
    NOT: ilk yaptığımda endişelenmiştim "acaba salçadan mı, biraz tatsız oldu" demiştim fakat 2 saat buzdolabında bekledikten sonra baharatıyla iyice bütünleşmiş olduğunu tadınca hem bir rahatlama hem de lezzetin verdiği bir mutluluk hissettim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.