26 Haziran 2012 Salı

Tavuklu sebzeli noodle


Noodle çok severim. Herşeyi içinde, vitaminli, besleyici ve bir başına tam bir ana yemek olabilecek düzeyde. Ona eşlik edecek güzel bir şarapla da fena olmaz hani.
  • 1 paket noodle ( içindeki sarımlardan iki tanesi bir kişiyi tıka basa doyuruyor, hesabınızı ona göre yapın.)
  • 1 adet kırmızı biber 
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 tane kabak
  • 1 kase haşlanmış mısır( koymayadabilirsiniz, zevkinize kalmış, ben koymadım mesela)
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 tane havuç
  • 1 adet tavuk göğsü veya tavuk kalça eti( bence kalça etinden daha güzel oluyor)
  • soya sosu
  • köri
  • 1 su bardağı kadar krema
  • zeytinyağı
  • tuz

Genişçe bir tavaya mümkünse wok tava tabir edilenlerden olsun( bir çok yemek yapımında çok işimize yarıyor bu tavalar aklınızda olsun. yoksa evinizde bir tane edinin derim ben) Önemli olan tüm malzemelerin çok ince ve jülyen olarak kesilmiş olması. Bir diğer önemli nokta ise sebzelerin çok fazla pişmemesi, hafif, rahatsız etmeyen bir sertlikte ağza gelmesi.
Tüm malzemeleri bu şekilde hazırlayın. Tavaya tavuk etlerini atın ve soya sos ilavesiyle pişirin. Sosu tavuk pişmeye yakın ekleyin.
Sonra sırasıyla soğanı, havucu, sarımsağı, kabağı, biberi ve köriyi  ekleyin ve soteleyin. Köri miktarı size kalmış ama yarım çay kaşığı bence yeterli.
 Bu arada noodle denen çin makarnasını bildiğimiz makarna kadar haşlamanıza gerek yok. Tuzlu kaynar suya atın ve 1-2 dakika sonra ocaktan alın. Gerisi sosla pişecek! 
Makarnaları pişmekte olan sebzelerle buluşturun. Güzelce harmanlayın. Makarnalar sebze suyunu çektiğinde yani tam olarak piştiğinde (bu durum çok zaman almıyor) kremayı ekleyin ve bir kez daha karıştırdıktan sonra ocaktan alın. 


Hemen tüketilmesi tavsiye edilir her makarna türünde olduğu üzere.
Acı seven bir bireyseniz hani şu küçücük şişelerde satılan "acısso" bu makarnaya çok yakışıyor. 
Tek başına günü kurtaran harika bir yemek. 
Tavuğun, sebzenin suyunu çekerek pişen bir tür makarna.
Bazı yemekler böyledir, tek başına giriş, gelişme ve sonuç oluverir.
Üstelik sunumu da istediğiniz kadar şıklaştırabilir, kalpleri fethedebilirsiniz. 
Romantiğe de çevirebilirsiniz durumu.
Hepsi mümkündür.
Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Enfes görünüyor, ellerinize sağlık.
    Geçenlerde markette görünce noodle aldım ama evde hiç yapmadığım için nasıl yapsam diye düşünüyordum, tam hayalimdeki gibi bir tarif, soya soslu, kremalı falan.. :)

    YanıtlaSil
  2. Her geçen gün değişik noddle'lar keşfetmeye devam ediyorum. çok seviyorum ben de ve gerçekten nefis oluyor. size de şimdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. İki kez yaptım bu tarifte minik değişiklikler yaparak ve enfes oldu, teşekkür etmek istedim:)
    Değişik noodle tariflerinizi de bekliyorum;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmmm, çok sevindim. bunları duymak insanı daha da isteklendiriyor sanırım.tesekkür ederim

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.