29 Haziran 2012 Cuma

Fırında kabak mücver



Mücverin yağda kızarmasından hiç hoşlanmayanlardanım. Sebzeli, peynirli ve aslında çok da hafif çok da sağlıklı bir yemek olmaktan çıkıyor böylece.
Çok uzun yıllar da ağzıma sürmedim. Sonra fırında yapılabileceği fikri herşeyi değiştirdi.
Çok hafif, sağlıklı, üstelik yapımı da daha kolay oluyor böylece. Tek tek sizi uğraştırmıyor.
Buzdolabında boynunu bükmüş bana bakan dört tane kabağımı görünce hiç vakit kaybetmedim ve başladım onları rendelemeye.
Sebze seviyorum.
Peynir denen şeyin her türlüsüne hayranlığım var. Çocukken dolaptan peynir aşırır, büyük bir zevkle tüketirdim. Tek başına bu kadar peynir yememem, bari ekmekle yemem konusunda uyarı alırdım çoğu zaman...
Peynirle bir çok sebzenin uyumuna da bayılıyorum.
Bu da onlardan biri.



  • 4 tane kabak (benim kabaklarım çok iri değildi. zaten prensip olarak ben çok büyük sebze ve meyve almam, küçüklerini seçerim hep. Seçmek deyince, bizim pazarlarımızda çileği bile seçerek alırsınız. atarlar önünüze poşeti, seç bakalım. Biz izmitteyken unutmuştuk bu adetleri, buraya taşınıp da önümüze atılan ilk poşette eşimle ikimiz şaşalak şaşalak bakakalmıştık satıcıya)
  •  2 yumurta
  • küçük bir kuru soğan yada varsa 1-2 dal yeşil soğan
  • maydanoz yada dereotu
  • 1 kase beyaz peynir 
  • 2 yemek kaşığı un
  • karabiber

Kabakları soyup rendeleyin. Soğanı da rendeleyin. Rendeledikten sonra kabağın ve soğanın suyunu sıkın. Maydanozu ince ince kıyın.Bütün malzemeleri bir kapta güzelce harmanlayın. 

Yağladığınız fırın kabına malzemeyi güzelce bastırarak yayın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstü kızarana kadar pişirin. Dilimleyerek servis yapın. 

3 yorum:

  1. Kesinlikle çok haklısınız,kızartma yapıpboşuna kalori almaya hiç gerek yok.
    PEynirle kabağın bu kadar uyumlu olduğunu bir gün kabak graten yaptığımda keşfettim. Bizde pek yaygın olmasa da aslında peynir sindirimi kolaylaştırıyormuş ve her öğünde tüketmek gerekiyormuş. Bu tip yemeklerin içinde güzel olur demek ki.

    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. güzel yorumunuz için çok tesekkürler

    YanıtlaSil
  3. çok sevdiğim lezzetlerden,fırında daha sağlıklı .ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.