21 Haziran 2012 Perşembe

Zeytinyağlı biber dolma



Sevmediğim yemek yok gibidir ama dolma, sarma da yemeklerin kralıdır. Özel misafirlere, yoldan gelenlere, kıra, pikniğe götürülebilen harika bir atıştırmalıktır aynı zamanda. 


Pirinçler ne çok pişip ezilmeli, ne de diri kalmalı, aynen bir pilavdaki gibi tane tane durmalıdır. Ben pirinci, iç malzemeyi hazırlamadan yaklaşık 10-15 dakika önce sıcak suda ıslatıyorum, biraz kendinden geçsin, biberlerle birlikte kıvamında pişsin diye.


  • 1 kg dolmalık biber
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • pulbiber, kuru nane, kuru fesleğen, karabiber, tuz
  • 1 tane domates
  • 7-8 dal maydanoz
  • 4-5 diş sarımsak
  • 1 limon suyu
  • nar ekşisi
  • 2 tane büyük boy kuru soğan
  • zeytinyağı



Soğanı ve sarımsağı ince ince kıyarak zeytinyağında kavurun. Salçayı, doğradığınız domatesi, maydanozu, nar ekşisini, tuzu ve baharatları ekleyin. En son olarak önceden ıslattığınız ve yıkadığınız pirinci de ekleyip şöyle bir karıştırdıktan sonra ocaktan alın.



Saplarını koparttığınız biberleri hazırladığınız iç ile doldurun. Ben saplarını koparıp sonra dolmalarımın üzerini kapatmak için kullanıyorum. Geniş bir tencereye dizdiğiniz dolmaların üzerine bir limon suyunu, biraz zeytinyağını ve biberlerin üçte birine gelecek kadar suyunu da ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakın. Biraz demlendikten sonra afiyet olsun.


1 yorum:

  1. Parece uma delicia.
    Não consigo gostar do sabor do pimentão cozido.
    Beijos!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.