24 Haziran 2012 Pazar

Zeytinyağlı barbunya


Güzelim yaz sıcakları bastırdığından beri caanım iştahıma birşeyler oldu. Daha hafif şeyler, zeytinyağlılar, basit atıştırmalıklar filan istiyor artık insan. Çok üzülüyorum ama bu arada kilo da veriyorum! farkında olmadan.
Şaka bir yana ama sürekli bişeyler tıkınıp duran ben formdan düştüm, canım şu sıralar tek lokma yemek istemiyor. O kadar sıcak ki, ancak akşamları karnım acıkabiliyor. 
Ve şu sıralar tek dostum evdeysem buzlu çayım, dışarıdaysam milkshake...
Evde de ona göre yemekler pişiyor haliyle.
  • 1 kg barbunya
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • 1-2 diş sarımsak
  • 2-3 tane havuç
  • 1 tane patates
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 3 tane domates
  • 2 tane küp şeker
  • zeytinyağı
  • tuz
  • maydanoz
Yemeklik doğradığınız soğanı yağda kavurun. Domatesi, salçayı, sarımsağı, şekeri, küp küp doğranmış patates ve havucu da ekleyip iki bardak kadar sıcak su ilave edin. Barbunyaları da ekleyip pişmeye bırakın. En son olarak tuzunu da ekleyip piştiğinde ocaktan alın. Barbunyanızı pişerken çok karıştırmayın, dağılmaması açısından.
Servis yaparken üzerine maydanoz serperek süsleyin. Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. kilo vermek mi ay ne güzel...tarifte çok güzel ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu işler yazın daha kolay oluyor galiba. Marmaris' in yazı insanda iştah bırakmıyor.Yaşayıp görmek lazım.
      Beğenmenize sevindim arzu hanım, tesekkürler

      Sil
  2. çok severim ellerine sağlık canım harika görünüyor sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  3. ben de ilk kez bu kadar çok severek tükettim barbunyayı...tesekkürler arzu hanım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.