29 Temmuz 2012 Pazar

Muzlu kek ve herşey seninle güzel' in 100. yayını




Aynı Cafe Fernando' nun maharetli yazarı Cenk' in dediği gibi oldu. Mutfağımda olgunlaşmış duran üç adet muza takıldım ve derhal işe koyuldum. Bu muzlar kek olmalıydı, şöyle orjinal muz aromalı...
Karşıma Cenk' in muzlu keki çıkınca tereddütsüz yapmaya koyuldum. Onun tariflerine güvenim sonsuzdur.
Yaptım, nefis oldu.
Hatta üzerinden 1-2 gün geçmesine rağmen hala yumuşacık duruyor.
Ve hatta üzerinden bir gün geçtiğinde aroması daha da güzel yayıldı, tadı oturdu.


En güzel yanı da malzemesi o kadar az ki, ne süt ne yoğurt istiyor. Hiç de uğraştırmıyor. Süper!
  • 3 tane büyük boy muz
  • 80 gr erimiş tereyağ
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çırpılmış yumurta
  • vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/ 8 çay kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı un


İşe fırını 170 dereceye getirmekle başlayın.
Muzu elinizle ezerek püre haline getirin.
Muzu ve yağı karıştırın.
Bu karışıma şekeri, yumurtayı ve vanilyayı ekleyin.
Kabartma tozunu ve tuzu ilave edin.
Son olarak elenmiş unu da ekleyin.
30*10 ebatlarındaki baton kek kalıbını yağlayarak hamuru dökün. Önceden ısıtılmış fırında 50 dk kadar, son safhalarda bir kürdan batırmak suretiyle pişip pişmediğini kontrol ederek kekinizi pişirin. 
Unutmadan ben içine bir çay bardağı kadar ceviz ekledim, yalnızca kabuğundan ayrılmış bütün halinde cevizlerden. "İyiki de eklemişim" dedirtti, aklınızda bulunsun.

Bu arada Mart ortalarında başlayan bu güzel serüven umduğumdan daha güzel bir şekilde yoluna devam ediyor. Bu yolda benden desteklerini esirgemeyen ve her zaman yanımda olan başta hayat arkadaşım, sonra da tüm can arkadaşlarıma sonsuz teşekkürler. Sizin ve bu bloğun bana kattığı mutluluğu ve bunun değeri tahmin edemeyeceğiniz kadar büyük. Nice 100 yayınlar diliyorum herşey seninle güzel' e!...Dört ayda 20000' e ulaşan tıklanma sayımızda emeği olan herkese bir kez daha teşekkürler...

8 yorum:

  1. Ah ah ah çok güzellll. Bu tarifi ben de denemiştim Cenk'ten gerçekten çok başarılı...

    YanıtlaSil
  2. 100. yayının kutlu olsun canım...
    devamını bekleriz....
    muzlu kekden de benim için ye 1 dilim...
    ellerine sağlık....
    hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.
      misafirlerim ve ben afiyetle yedik senin adına da!

      Sil
  3. ellerine sağlık canım bayıldım tarifine benim muzlu tarifimden daha kolaymış bundan sonra bende bu tarifi kullanacağım..başarılarının daim olması ve büyüyerek devam etmesi temennim ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel dileklerin için.
      gerçekten çok kolay, yapması da yemesi de :))

      Sil
  4. ellerinize sağlık sunumuda, eminim lezzetide çok başarılı.,, başarılarınızın devamını dilerim ,darısı başıma diyorum ...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, Allah hepimizin gönlünden geçeni versin.sevgiler

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.