24 Temmuz 2012 Salı

Domatesli pilav ve tencerede kolay tavuk



Tencerede kolay tavuk, kayınvalidemden öğrendiğim çook pratik bir yemek olmakla birlikte aynen hazır satılan kızarmış tavuk tadına sahip. Hani lokantaların bazılarında vardır, kuzu çevirme gibi piliç çevirme yaparlar, açsanız mis gibi kokar. Bendenizin aklına hep aynı soru takılır, "o tavukları oraya yıkayıp temizleyip öyle mi astılar acaba?.." 
Şahsıma münhasır, biraz değişik bi insanım galiba. Bazen aklıma öyle şeyler takılıyor ki, kendi fikir baloncuklarımı utana sıkıla kendim patlatmak durumunda kalıyorum...Yoksaa yazıyorum da yazıyorum...



Kolay tavuğumuz için bir bütün tavuk kullanabileceğiniz gibi, benim yaptığım şekilde kalça yada but kısmını da tercih edebilirsiniz. Tek yapmanız gereken tavuğu tuzlamak ve kalın tabanlı bir çelik tencereye yada aynı şekilde bir teflon yada döküm tencereye yerleştirmek. Kapağını sıkıca kapatmak ve kısık ateşte pişmesini sağlamak. Ne yağ ne su eklemenize gerek yok, kendi yağını suyunu çeke çeke pişiyor. Derisi kızardığında dilerseniz diğer tarafına çevirebilirsiniz. Nefisss!




Domatesli pilavı da dedem çok severdi, her yaptığımda anmadan geçemem. 

  • 2 tane rendelenmiş domates
  • 2 su bardağı pirinç (önceden ıslatılmış )
  • 2 su bardağı sıcak su
  • tereyağ+ zeytinyağı
  • tuz
Tencereye yağı ve rendelenmiş domatesi koyun. Domatesin ardından pirinci ekleyin. Pirincin rengi dönene kadar kavurun. Sıcak suyu ve tuzunu da ekleyip kısık ateşte pişmeye bırakın. Suyunu çekince ocaktan alıp, bir kağıt havlu ile kapatarak 10-15 dakika kadar demlenmesini sağlayın.

2 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.