19 Ocak 2013 Cumartesi

Hamsi tava

Pazar günleri eğer mevsim yaz ise akşam yemeği sevgili eşime aittir. Canı ne isterse onu yapar o gün bize. Bazen balık, bazen sucuk ekmek, köfte, tavuk, pirzola bazen...Seçim tamamen ona aittir. Zevk alarak yapar bu işi. Mangalda pişen ne olursa olsun ayrı bir lezzetlidir bana kalırsa. Bilmem, belki de eşimin elinden yediğim için bana öyle geliyor. Sevdiğimin elinden...
Haftanın altı günü mutfağın sultanı siz olunca kalan bir gün de bu konuya el atmamak,  ayrı bir keyif açıkcası...Farklı hissettiriyor!
Kış mevsiminde eşimden yine bu yönde teklif geliyor bazen ama, ben ona kıyamıyorum bu havada!
Böyle zamanlarda, yani kış boyu pazar akşamları evde mutlaka balık pişiyor. Çoğu evde de böyle olduğuna inanıyorum. Haftasonları genelde balığa aittir gibi geliyor.
Biz bu yıl daha çok deniz çipurası, deniz levreği, somon, palamut gibi büyük balıklara yoğunlaştık. Deniz balığı olmasının altını özellikle çiziyorum çünkü aradaki fark dağlar kadar...
Eskiden hamsi, tekir gibi balıklara daha çok  yer verirdik soframızda...Karadeniz hamsisi gibi lezzetli ve taze olmuyor malesef buradaki küçük balıklar, o yüzden artık almıyoruz sanırım. Yavan geliyor.


Bu yıl ancak bir kez hamsi tava ve hamsi buğulama yapma şansı buldum. O da resimde görüldüğü gibidir!

  • 1 kg yıkanıp ayıklanmış hamsi
  • 1 kase mısır unu
  • tuz
  • zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
İzmit' te kimse size hamsiyi ayıklayıp vermez, oturur evde ayıklarsınız, boldur çünkü, bol ve ucuz. Burada ise ayıklayıp bir de paketliyorlar.
Ayıklanmış hamsiyi güzelce tuzlayın. 10- 15 dakika kadar bu halde bekletin. Ardından sarımsağı ezin ve zeytinyağı ile karıştırın. Tavaya eklediğiniz 1-2 yemek kaşığı kadar sarımsaklı yağın üzerine hamsileri dizin. Orta ateşte iki tarafını da güzelce kızartın. Bu iş için bir hamsi tavası, olmadı düz bir kapak edinin, çok faydasını göreceksiniz. Ben gözleme, krep yaparken bile kullanıyorum aynı kapağı, muazzam işe yarıyor. İzmit' teyken "Co" hediye etmişti bize, kulakları çınlasın.
Yanında illaki salata, belki bir duble de keyif rakısı...
Afiyet şeker size...



3 yorum:

  1. EPEYDİR YEMEDİĞİM İÇİN CANIM ÇEKTİ.ELLERİNİZE SAĞLIK CANIM.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  2. Hiç bir zaman karımın yemekleri kadar güzel olamaz benim yaptıklarım kendisinin ufak tefek oluşu yüreğinin çok büyük olmasına neden olmuş o da yemeklerine ve en çokta bize paylastirilmis durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kizimsiz en uzun saatlerimi geçirdim bugün,bir de senin yokluğun...bombos kaldım, çok boş ve anlamsız... bunun üzerine bir de bu cümleler,yaşlı gözlerim, kitaplarına dalmış kızım ve sen...hep iyiki var dediğim hep çok güvendiğim ve çok sevdiğim...eşim...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.