12 Mayıs 2012 Cumartesi

Damla çikolatalı muffin



Herşey Naz' ı elinde bir adet muffin yerken hayal etmemle başladı. Benim de biraz canım istemiş olacak... Balkonda oturup, elimizi, yüzümüzü batıra batıra kocaman bir iştahla kaç tane yedik bilmiyorum. Hatta fırından çıktığında ne kadar sıcak olduğunu anlamayan kızım illaki yemek istediğinde, ona vermedim diye olanca gücüyle bağırarak ağladı." İlham kaynağım sensin annecim, vermez miyim hiç, ama soğusun biraz" demelerime aldırış etmedi. Şimdiden o kadar zevkli ki kızımla mutfakta birşeyler yapmak, biraz daha büyüdüğünde çoook daha zevkli olacak, bundan eminim. 
O da benim gibi kekin hamurundan yemeye, minicik parmaklarını o hamura batırmaya bayılıyor. Birlikte un eliyoruz, olmuş mu diye fırına gidip bakıyoruz, muffin kalıplarımızı tepsiye yerleştiriyoruz...Hepsi o kadar heyecanlı ve zevkli ki...




Hafta sonunu fırsat bilin, mutlaka yapın ve sonra da iyiki yapmışım deyin...Garanti...

  • 2 yumurta  (mutlaka oda sıcaklığında olsun, şunu unutmayın yapacağınız kekin tüm malzemelerinin oda sıcaklığında olması çok önemli)
  • 4 fincan şeker
  • 2 fincan yoğurt
  • 2 fincan sıvıyağ
  • 6 fincan un
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı damla çikolata
Öncelikle malzemelerde geçenlerin hepsi kahve fincanıdır.
Yumurta ile şekeri, şeker eriyene kadar çırpın. Sonra sıvıyağ ve yoğurdu ekleyin ve çırpmaya devam edin. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin ve çırpın. Kakaoyu da ekleyin. Son olarak damla çikolatayı ekleyin ve tahta kaşık yardımıyla karıştırın. 
Bu tariften 16 tane çıkıyor, muffin kalıplarınıza önce kek kağıtlarını sonra  hamuru yerleştirin. Kalanı bekletmenizde bir sakınca yok, çünkü hiçbirşey olmuyor. Diğerleri çıktığında kalıplarınıza kalanı döküp pişirebilirsiniz. Kalıplara döktüğünüz hamurun üzerine damla çikolata serpiştirin.




Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20-25 dakika pişirin. Fırınınızı ara sıra kontrol ederek pişirin, ama asla fırının kapağını açmayın. Eğer üzeri çatladıysa ve yeterince kabardıysa pişmiş demektir.





 10 dakikalık bir dinlenmenin ardından minik lezzet kaçamağınız hazır. Afiyet olsun.



4 yorum:

  1. Tam benim ağzıma layık :) çok ama çok güzel olmuş bayıldım. Ben genelde süt koyuyorum yoğurtla da güzel kabarmış. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. beğenmenize sevindim, gayet koyu kıvamlı bir kek hamuru oluyor aslında, hatta ilk seferinde beni epey düşündürmüştü acaba kaskatı bişey mi olacak diye. Ama yumuşacık ve yemeye doyulamayan pek güzel bişey oluveriyor sonuçta...

    YanıtlaSil
  3. Bugün denedim, tadı harika oldu. Kıvamı da çok iyi fakat benimkiler bu kadar kabarmadı. Neden bilmiyorum, dediklerinizin aynısını yaptım ama sadece normal kek boyutunda kaldılar. Neyseki mideye indirdikten sonra görüntünün pek bir önemi kalmıyor :)

    YanıtlaSil
  4. şeker ölçüsünün yarısı kadarı için pudra şekeri kullanırsanız kabarmayı garantilersiniz. bir de malzemeler mutlaka aynı sıcaklıkta olacak. ama yorumunuza katılıyorum mideye indikten sonra gerisi pek de sorun olmuyor galiba...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.