3 Mayıs 2012 Perşembe

Deniz börülcesi

Bugün fenayım. Aman siz siz olun, kendinizi ihmal etmeyin. Havalar malum, hiç yapmazdım ama bu sabah oturup kahvaltı edesim gelmedi. Onun yerine Naz' a mükellef bi kahvaltı yaptırdıktan sonra kendimi süt ve yanına iki kurabiye ile geçiştirdim. Sonra da koca gün "canım birşey yemek istemiyor" bahanesiyle  kendimi ihmal ettim, aç bıraktım. Üstelik ben kolayca kan şekeri düşebilen, bu yüzden sık sık bişeyler atıştıran, yemeyi seven bir bireyim. Ama bugün kolumu kıpırdatasım yoktu, kıpırdayacak hal de kalmadı zaten sonunda.
Böyle olduğu zamanlarda yani kendimi iyi hissetmediğimde tek düşündüğüm kızım oluyor. "Allahım bana bişey olursa kızım ne olacak? kim ilgilenecek onunla?.." Doğduğu günden bu yana hiç ayrılmadık kızımla, hep ben baktım ona. Birine bırakıp bir saat olsun bir yerlere gitmedim hiç. Bu konuda bazı korkularım da yok değil tabi. Hele onu bırakıp gideceğim günler yani işe başlama zamanım aklıma geldiğinde, hemen hemen hemen kovalıyorum o fikirleri kafamdan.
Şu an olduğu gibi...
Gelelim bugünkü yazımın sebebi deniz börülcesine. Ne zaman mutfağımda börülce ayıklıyor olsam aklıma geçen yazki hallerimiz geliyor. Köpekten deli gibi korkan iki bayan, bir köpek, 5 aylık bir bebek ve deniz börülcesi toplamaya gitmiş, gözden kaybolmuş elimizdeki tek erkek kocam...Derken elinde koca bir poşet börülce ile çıkageldi bizim bey! Geçen yıl canım arkadaşım Gülerimin İstanbul' dan bizi ziyarete geldiğinde yaşandı tüm bunlar. Anlatırken değil ama yaşarken çok fena...
Sonra da oturduk temizledik onları hep birlikte. Pek de eğlenceli değildi, çünkü bizim önümüzde çoook miktarda deniz börülcesi vardı. Benim eşimin azı yoktur, bir üründen asla bir tane almaz, en az üç tane alır sağolsun, abartmıyorum gerçekten öyledir, bol sever biraz. 
Pazardan aldığınız 1-2 bağ börülce ise sizi yormaz ve sıkmaz. Ben tazesini bulduğumda mutlaka alırım. Yalnız alırken oldukça yeşil olmasına dikkat edin, daha taze olacaktır.
Eve getirdiğiniz deniz börülcesini yıkayın ve 2-3 dakika kadar haşlayın. Elinizle yumuşaklığını kontrol edebilirsiniz. Elinizle kılçıklarından sıyırarak ayıklayın. İçinde kılçık kalmamasına özen gösterin. Zira yerken ağza gelirse pek hoş olmuyor. Ardından limon suyu, zeytinyağı ve dövülmüş sarımsakla buluşturun. Tuz eklemeyin, çünkü zaten kendi tuzu var. İçinde bütün mineralleri bulunduran, guatr rahatsızlığı olanlara iyi gelen ve iyi bir antioksidan olan deniz börülcesini sofranızdan eksik etmeyin. Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.