1 Mayıs 2012 Salı

Lohusa şerbeti



Çok sevdiğim bir arkadaşımın mayıs ortalarında gelecek tatlı bebeği için bu tarif...Sağlıkla, mutlulukla, hayırlısıyla gel güzel bebek, güzel annen, baban, abin ve bizler seni bekliyoruz.


Hep adını duyardım ama rengi dışında hiçbirşeyi hakkında bi fikrim yoktu. Naz' ın doğumunda bizle hiçbir ilgisi olmayan ama çok tatlı, tonton bi teyzemiz yaptı bize şerbetimizi. Ellerine sağlık, gerçekten de çok başarılıydı. O günden sonra ben de öğrenmiş oldum tabi lohusa şerbeti nedir, nasıl yapılır...
Özellikle üzerine kavrulmuş ve kırılmış fındıkla çok yakışıyor. Hatta mümkünse benimkisi onsuz olmasın. Bunun için bildiğimiz fındığı yada çam fıstığını (dolmalık fıstık) kullanabilirsiniz. 
Yapımı da çok kolay, anne adayları bu tattan mahrum kalmayın bana kalırsa. Üstelik anne sütüne katkısı da bi hayli fazla. İlk içişimde biraz abartıp iki ila üç bardağı devirmiştim. Sonrasında " ya en iyisi bir daha içmeyeyim ben bu şerbetten" diyebileceğim kadar katkısı oldu sütüme...
Aktarınızdan lohusa şekeri yada kırmızı şeker olarak isteyebilirsiniz bu içeceğe rengini veren şekeri. Oldukça koyu kıvamlı, sulandırılarak tüketiliyor şerbetimiz. Böylece muhafaza etmesi de kolay oluyor aslında, az yer kaplıyor:)) Ayrıca uzun süre de dolapta kalabiliyor. Canınız istediğinde tüketebilmeniz için...
Ve malzemeler:

  •  yarım kg lohusa şekeri yada kırmızı şeker
  • 10 su bardağı şeker 
  • 10 su bardağı su
  • 2 tane çubuk tarçın
  • 7-8 tane karanfil
Büyükçe bir tencereye şekeri, suyu ve lohusa şekerini koyun. Kaynarken içine karanfili ve tarçını ekleyin. Eğer sonrasında içinden ayıklaması kolay olsun istiyorsanız taneli malzemeleri küçük bir tülbent içine yerleştirip, ağzını bağlayıp öyle atın tencereye. Bu şekilde 20 dakika daha kaynadıktan sonra ocaktan alın. Soğuyunca buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.