29 Mayıs 2012 Salı

Kıymalı kabak sandal


Kıymalı yazdım, ama aslında ben bizzat et koydum içine. Kıyma koymak yerine etler biraz ağza gelsin istedim ve eti elimde keskin bir bıçak yardımıyla kıydım. Hatta bu kez daha fazla büyük bıraktım etleri. Elbette bu şekilde uğraşmak yerine kıyma kullanılabilir. 
İlk alinazik yaparken keşfetmiştim elde eti kıymayı, o zamandan beri bazı yemeklerde kullanıyorum bunu. Bazı bazı etin bu şekildeki iriliği güzel oluyor, yakışıyor kimi yemeklere. Üstelik zor da değil, gereken sadece keskin bir bıçak.

  • 4 tane kabak
  • 350 gr kadar kıyma yada elde çekilmiş et
  • 2 tane soğan
  • 1 tane domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
  • tuz
  • zeytinyağı
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri

Kabakları soyup, ortadan ikiye bölerek içlerini temizliyoruz. Çıkan içleri yoğurtlu kabak salatası yada mücver yapımında yada arzu ettiğiniz herhangi bir yerde kullanabilirsiniz. Ortasını aldığınız kabakları tuzlu kaynar suya batırıp 2 dakika kadar bekletip çıkarın. Zaten ellerseniz kendilerini belli ediyorlar. Sakın çok bekletmeyin hemen yayılırlar, zaten kabak bu kolay pişen bir sebze.
Tuzlu suya koyma sebebimiz kabağın tadını bulması.
Kabakları fırın kabına alın ve iç malzemeyi hazırlayın. Bunun için kıymayı kavurun. İnce doğranmış soğan ve sarımsağı da ekleyin. Ardından domatesi, salçayı, tuzu, biberini, fesleğenini de ekleyip altını kapatın. Hazırladığınız içi kabaklara paylaştırın. 
En üste kaşar peyniri serpin ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında kaşarlar eriyip üstü kızarana kadar pişirin.


4 yorum:

  1. sandallar nefıs gorunuyor ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. kabağı çok sevmeyen biriyim ama bunu çok sevdim. tesekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabah sabah öglen ve akşamı düşünmeye başladım çok saolun muhteşem

      Sil
  3. Elinize saglik nefis gorunuyor bende deneyecegim sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.