22 Şubat 2014 Cumartesi

Güveçte sucuklu peynirli yumurta ( mikrodalgada)

Hayatımızı kolaylaştıran onlarca alet ve makineye karşın hayatımız hep yetmeyen zamanlarla dolu...
Sürekli daha, daha, daha pratik olmaya, zamana karşı yarışmaya çalışıyoruz.
 Eskiye oranla anın tadını çıkarma potansiyelimin oldukça arttığını rahatça söyleyebilirim. Çünkü bu hayat benim ve onu yaşama şansı bana yalnız bir kez verildi. Yaşarken yaptıklarımsa benim tercihlerim ve aslında bu yalnız benim imtihanım...
Yaşarken yapmayı unutmadığım en önemli şeyse vicdanımı sürekli kontrol etmek!
Muhakkak empati kurmak, bu sizi çoğu zaman daha doğruyu yapmaya yönelten ilk adım bence.
Ve bazı şeyleri, hani derler ya, Allah' a havale etmek...O terazi hiç şaşmıyor, ve bazı şeylere gülüp geçmek, kesinlikle insana iyi geliyor.
İyi duyguların ve kaliteli zamanın giderek azaldığı günümüzde insan istiyor ki sevdiklerine az zamanda, çok ve büyük işler yapsın!
Bunun için vakti zamanında mikrodalga fırınla ilgili yoğun araştırmalar yaptım, çünkü nedense her zaman zararlı olduğuna ilişkin önyargılara karşıydım. Çünkü örneğin brokoli çok faydalı bir sebzedir ancak, siz onu 5 dakikadan fazla haşlarsanız vitamininin yüzde ellisini kaybedersiniz. Sonunda elinizde yalnızca posa kalır!
Bu noktadan bakıldığında durum farklılaşıyor. Dolayısıyla pişirdiği çorbayı, aynı tencerede ikinci kez ısıtıp içen biri, tek bir kasede ve yalnızca bir kez ısıtılan çorbayı içen birine göre çok daha sakıncalı bişey yapmış oluyor.
Yada dondurucudan çıkarılan ve oda sıcaklığında ( çabuk çözülsün diye, güneşe koyan var!) erimeye bırakılan bir et, neye yarar...
Bu konuda çok hassasım, yani tükettiğim gıdanın faydasını en yüksek düzeyde almalıyım mutlaka, yoksa zaten bir anlamı yok kerevizi, enginarı, eti, balığı kemirmenin...
Nihayetinde günün birinde hayatıma mikrodalga giriverdi ve bir daha asla çıksın istemiyorum. Bir yerine bişey olacak, bozulup birkaç gün bizden uzak kalacak diye de ödüm kopuyor.

Yumurtayı çook seviyorum ve bu faydalı gıdaya, özellikle alelacele yapılmayan haftasonu kahvaltılarımızda oldukça sık yer vermeye çalışıyorum.



Bu da onlardan bir tanesi, oldukça pratik ve nefis. Aslında farklı malzemeleri yada sevdiğiniz baharatları da kullanarak bambaşka bir yumurta çıkarabilirsiniz ortaya, o gün mutfakta ne varsa...


Ben yalnızca doğradığım domates ve biberi tavada az zeytinyağında hafifçe soteledim. Bunu yapmadan, direkt olarak da koyabilirsiniz, ben sadece sotelemenin lezzeti bi miktar artıracağını düşündüm. Eğer zaman darsa doğrayıp güveç kabına atıyorum. Üzerine dilimlediğiniz çiğ haldeki sucuğu ve ister doğranmış, ister rendelenmiş peyniri koyun. Sonra da hepsinin üzerine bir yumurta kırıp atın mikrodalgaya. Ben tek seferde iki kabımı da pişirebiliyorum. Yalnız en yüksek ayarı değil de daha düşük bir ısı ayarı seçerseniz daha iyi bir sonuç elde edersiniz.
Zaten yalnızca bu tabak bitirilse bile gayet yerinde bir kahvaltı yapılmış olur, yiyene de afiyet, bal şeker!

2 yorum:

  1. Çok besleyici olmuş. Hatun anladın sen ellerine ve mideme sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun canim. Anladim ben. Yalniz burdan bakinca ilk yorumu ben birakmisim gibi duruyor!

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.