14 Şubat 2014 Cuma

Kremalı brüksel lahanası

Her yıl en az iki kez alıp, soframa koymaya çalıştığım sebzelerden biridir Brüksel lahanası. Zaten tezgahlarda çok uzun uzadıya göremiyoruz kendisini, ömrü uzun değil sanırım...
Her zaman yaptığım zeytinyağlısının aksine bu kez elimde kapı gibi bir tarif vardı, Cafe Fernando' nun "Kremalı Brüksel lahanası"!
Öyle olunca, elbette bu tarifi hayata geçirmek için fırsat kolladım ben de ve gördüğüm ilk tezgaha hemen yanaştım. Sonuçta lahanalarım poşetimdeydi ve mutluydum.



  • 500 gr Brüksel lahanası
  • tereyağ
  • 1 limon suyu
  • 1/4 su bardağı krema
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/4 su bardağı sebze suyu
  • tuz, karabiber
Lahanaların dış yapraklarını alıp yıkadıktan sonra ikiye bölün ve tereyağ ile yüksek ateşte, lahanayı kahverengileştirin, yani bir çeşit mühürleme gibi düşünün. Bu noktada dikkat edin, kapağını da kapatmayın ki, sebzeniz yumuşamasın.
Sonra altını kısın ve süt, sebze suyu (normal su da olabilir ancak, sebze suyunun kattığı tadı vermeyecektir, dolapta kalan birkaç sebzeden bile kolayca hazırlayabilirsiniz, sebzeleri çok az yağda hafif soteleyin ve su ekleyin ),tuzunu ve biberini de ekleyip, kapağını kapatıp pişmeye bırakın. Yaklaşık 10 dakika karışımı iyice içine çekip yumuşayına kadar pişirin. Piştiğinde kremayı da ekleyin ve ardından ocaktan alın.
Lahanayı tabağa alın ve tavada kalan sosa limon sıkıp tekrar ocağa alın ve 2-3 dakika kadar sosun koyulaşmasını bekleyin. Sonra onu da alıp lahananın üzerine dökün ve afiyetle tüketin.


1 yorum:

  1. Elinze sağlık çok hoşuma gitti bana da beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.