23 Kasım 2012 Cuma

Nazilli usulü pırasa kavurması!

Akdeniz Üniversitesi 4 yıl boyunca araştırmış, karar vermiş, "Uzun Yaşam Merkezi" ilan edilmiş bizim Nazilli! Nazilli' nin girişinde yazar; "Dağlarından yağ, ovalarından bal akan şehir" diye... Öyledir, havası, suyu mis gibidir. Sebzenin meyvenin binbir çeşidi, en güzeli yok paraya satılır pazarlarda. Her gün bir pazar kurulur. Kızartma yaparken bile zeytinyağı kullanırız biz, o derece bol, lezzetli ve ucuzdur yağımız. Keke, kurabiyeye koyarız, gram kokusu gelmez.
Yoğurt, çökelek, tereyağı köylü teyzelerden alınır market yerine. 
Daha aklıma gelmeyen onlarcası...
Pek güzel, pek sağlıklı büyümüşüz, şimdi şimdi anlıyoruz bunu. 


Nazilli usulüyle bir pırasa tarifi vereyim istedim, kuru biberli. Eğer mutfağınızda pişecekse bu yemek, sofranızda ekmeğe genişçe bir yer açın,zira bolca tüketeceksiniz...


  • 1 kg ince ince doğranmış pırasa
  • küçük bir kase kuru biber
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • 2 yumurta
  • zeytinyağı
  • tuz
Pırasaları rengi iyice dönene kadar zeytinyağında  kavurun. 2 parçaya ayırdığınız kuru biberleri de tavaya ekleyin.  Salçayı ve toz kırmızı biberi, tuzunu da ekleyerek güzelce pişirin. Son olarak yumurtaları kırıp dağıtın. Kapağını kapatıp 5 dakika dinlendirin. Önden acılı, börülceli bir tarhana çorbası, ardından bu nefis pırasa kavurması...Gayet hafif ve lezzetli bir öğün oluşturacaktır.


7 yorum:

  1. offf.canım çekti şimdi.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. selamlar
    nazillili hemsehrim
    biraz önce google amca ya dalgan döndermesi yazmistim
    gecen yil tr de 3 kere yapmistim.birden aklima geliverdi tesadüfen tikladim blogunuzuhepsi nerdeyse yaptigim tanidik bildik tariflerinizi gördüm elinize emeginize saglik
    bir yorumda enis derler bizde yazmissiniz nazillili olabilirmi acaba?
    dedim.

    bende hem nazillili hem yengec burcu tipik mutfak asigi
    mutfagi terapi mekani olarak gören
    her yaptigi yemegi resimleyen neredeyse ama bir blog acmaya nail olamamis:))
    maleseff
    bir bayanim

    bu arada güzel memleketimide hatirlattiniz bana
    komsulugunu herseyini özledigimmm

    güzel bir tesadüf oldu
    bir anda

    mutlu güzel günler
    almanyadan
    selamlar
    özgül ögünc

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ozgul hanım
      Hem nazillili hem yengeç hem mutfak sevdalisi....ne çok ortak noktamız varmis.cook sevindim bu samimi yorumu aldığımda.
      kendinize biraz destek verin ve bir blogunuz olsun.ilk destekçilerinizden biri ben olurum. Sonra iyiki de yapmisim diyeceksiniz. Ben bu kadar ertelediğini bile o kadar pişmanım ki...
      Tekrar görüşmek dileğiyle...

      Sil
  3. MELIKE HANIM MERHABA
    ÖNCELIKLE SIZIN TAKIPCINIZ OLACAGIM HER ZAMANN
    SIZDEN ALDIGIM BU DESTEKLE BANA ILHAM VERDINIZ.
    BIR BLOG ACAMADIM HENÜZ AMA FACEBOOK DA BIR SAYFA ACTIM YEMEK SAYFASI ORDA PAYLASACAGIM SIMDILIK BU BIR ADIM OLUR DEVAMI GELIR UMARIM.
    COK TESEKKÜR EDERIM GÖRÜSMEK DILEGIYLE
    ÖZGÜL TÜRKER ÖGÜNC

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin adınıza çok sevindim. Bu da çok güzel bir adım olmuş, devamı da gelir umarım, zaman geçtikçe daha çok tanınmaya başladıkça zaten siz de daha başka adımlar atmak için yürekleneceksiniz. kolay gelsin ve başarılar dilerim.
      Facebook sayfanızı bana iletirseniz ben de sizi takip etmek isterim, zevkle!

      Sil
  4. Merhaba,

    Sebze kavurmasını nedense çok severim. Bu tarifinizi de deneyeceğim. Lezzetli olacağına eminim. http://geldeyeme.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Bende nazilliliyim. memleketimin herşeyi güzeldir :) pırasa kavurmasına da bayılırım :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.