26 Kasım 2012 Pazartesi

AŞURE...

Biricik ingilizce öğretmenimiz, "sıra arkadaşım:))" Fatma' ya gelsin bu tarif!
Aşure yapmak için hiç bilgisayar başına oturmadım söylemesi ayıptır. 5 yılı devirdik,( 6. yıla girmemize az sayıda zaman kaldı ilan olunur!) beş yıldır hiç aksatmadım aşure yapmayı çok şükür. Hatta geçen yıl kucağımda Naz' la dağıttık aşurelerimizi, kızımın ilk dağıtım deneyimi...
Bu konuda zerre yardım almamamın sebebi de Hatice Sultan' dır yine. Yıllarca onu o kadar iyi gözlemlemişim ki neyin, hangi sırada ve hangi vakitte konacağına dair hiç tereddütüm olmadı  şimdiye dek.


Muharrem ayı gelmeden benim aşure nöbetlerim başlamıştı çoktan. Hatta geçen hafta sonu , akşamın bi vakti ben "aşure" diye tutturunca çaresiz kalan eşim Bolulu hasan ustaya yetiştirdi bizi. Evdeki gibi değil ama acil durumlar için birebir. Normali böyleyken siz benim hamile hallerimi bir düşünün bakalım...


Gelelim ölçülere, ilk günden beri zorlandığım tek konuya! Herşeyi göz kararı yaptığım için bu seferde yine aldım kağıdı kalemi elime, gözümün kararını ölçüye döktüm.

Ana malzemeler:

  • 4 su bardağı haşlanmış buğday
  • 2 su bardağı haşlanmış nohut
  • 2 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
  • 5,5 su bardağı şeker
Arzuya göre içine ilave edilenler:

  • 1 kase minik minik doğranmış kuru kayısı
  • 1 büyük kase kuru üzüm (bir gece önceden şişsin diye sıcak suda ıslatılmış)
  • 1 kase fındık
  • yarım portakalın minik minik doğranmış kabuğu
  • 1,5 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 40 gr ( 1 paket ) dolmalık fıstık
  • 1 kase minik minik doğranmış kuru incir
  • 1 kase önceden sıcak suda ıslatılıp kabukları soyulmuş badem
Üzerine serpiştirilenler:

  • 1 kase kavrulmuş susam
  • 1 tane ayıklanmış nar
  • 1 kase ceviz
Geceden ıslattığınız buğday, nohut ve kuru fasulyeyi iyice pişirin. 
Malzemeler iyice özleşip kaynaştığında sırasıyla badem, fındık, fıstık, kuru üzüm ve portakal kabukları ve kuru kayısıları ekleyin. Kuru incir ve kayısıları özellikle çok küçük doğrayın, zira aşure içerisinde giderek şişip büyüyor, kontrol altına almak lazım...


Sütü ilave edip karıştırın. Bu arada nişasta kıvamını ayarlamamızda, süt ise rengi konusunda bize yardımcı oluyor. 
Nişastayı suda inceltip karıştırarak tencereye ekleyin. Ardından şekeri ekleyin ve son olarak da kuru incirleri ekleyin. İnciri en son koymamızın sebebi dağılmasını önlemek. 
Yanmaz bir tavada susamları kavurun. Susam bizim oralarda aşurelerin olmazsa olmazlarından biridir. 
Ayıkladığınız narı, cevizi ve susamı üzerine dökerek servis yapın. Bu yıl bulduğum pratik bir servis şekli kavanozda sunmak. Uzak mesafeler için elbette. Tavsiye ederim.
Aşure pişen mutfağın bereketlendiğine inanırım ben hep, içim huzurla dolar. Mutfağınızdan bereketin hiç eksik olmaması dileğiyle...


5 yorum:

  1. Off nasıl canım çekti:) Yapmaya niyetleniyorum da eşim yemiyor, komşulara dağıtayım desem apartmanda insanlar birbirine selam vermiyor, kapısına gitsem açacakları şüpheli.. Tek kişilk de aşure yapılmaz di mi:)

    YanıtlaSil
  2. Söylediklerinizi o kadar iyi anlıyorum ki...malesef artık çok uzağız ve gittikçe mesafe daha da açılıyor. Ikram edeyim desem bizim aramiza da mesafeler giriyor...ama umut ediyorum birileri bi tabak da size getirdim diyerek calacaktir yakında kapınızı...

    YanıtlaSil
  3. görüntü sunum harika canım.ellerine sağlık.ALLAH kabul etsi.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hepimizinkini allah kabul etsin.asure bereketiyle dolsun mutfaklar

      Sil
    2. Çok begendim içine süt kuru üzüm ve kuru incir eklemesem sorun olurmu.. Çünkü ben bian once piairicem ama evde eksik malzemeler var��

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.