4 Kasım 2012 Pazar

Domatesli şehriye çorbası


Domateslerin bizi yavaş yavaş terketmeye başladığı şu günlerde, yaz domatesinin tadını bir kez daha çıkarmak adına ve Nazıma yarasın, şifa olsun şerefine yaptığım, son derece leziz bir çorbadır.
Domates hala var pazarda, kış boyu da olacak ama kimse bana artık o domateslerden aldıramaz. Zamanında anneme ne çıkışırdım, " millet salça yapacak, sen bize hala domates yedirmedin!" Sebze- meyve konusunda ne bilinçli kadındı annem, şimdi iş başa düştükçe anlıyorum. Aynı yoldan gidiyorum, yarın bir gün Naz da bana böyle çıkışır mı acaba?
...
Hazırda et suyunuz varsa ve mümkünse et suyuyla yapın bu çorbayı, tadına doyamazsınız.



  • 3 tane rendelenmiş domates
  • 4 bardak kadar et suyu
  • 1 çay bardağı tel şehriye
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • zeytinyağı + tereyağı
  • kıyılmış maydanoz
  • tuz
Tencerede yağı eritin. Domatesi ekleyerek güzelce pişirin. Domates kıvama geldiğinde salçayı ekleyin ve et suyunu ilave ederek karıştırın. Kaynamaya başladığında şehriyesini ilave edin. Tuzunu ayarlayın. Ocaktan aldığınızda kıyılmış maydanozu da tencereye ekleyin ve kapağını kapatın. Servis yaparken yanına bir dilim limon ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. ohh sıcakcık.. kışa girerken insanın içini ıstıyor fotoğrafta bile ellerine sağlık canm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcaklığını yansitabildigime sevindim.çünkü vazgeçilmez anne corbalarimdan biridir aynı zamanda...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.