17 Kasım 2012 Cumartesi

Yufkadan pizza!



Off, ki ne of!
Mükemmel...
Şölen, şölen...
Gecenin bi saati yazmaya oturursan böyle çıldırırsın işte Melike Hanım!
5 dakikada nefis pizzanız hazır. Yeter ki dolabınızda yufkanız olsun. Üst malzemeyi siz de türetebilirsiniz bence zevkinize göre.
Yapım aşamasındayken tek bir yufkadan yapılan bir pizzayı gayet küçümsemiştim aslında. Yeterince doyurucu olmayacağı kanısındaydım. Yedikten sonra anladım ki, doyuruyormuş!
Bu arada bugün arşivime göz attım, biraz eskilere, hatta ilk yazılarıma gittim. Ve bir gerçek tokat gibi patladı yüzümde! Ben ne kadar iştahlı, ne kadar obur bir insanım yahu. Çocukken de böyleymişim, hala aynıyım.
Gecenin onbirinde, -sabah 06:00' da güne başlanıyor bu arada dikkatinizi çekerim- Naz' ı uyuttuktan sonra usul usul, tüm sevimliliğimle eşime acıkıp acıkmadığını sorarım. O güzel insan da hiç kırmaz beni, "tamam ne yiyoruz" der hemen. Ama bilirim, o benim kadar aç değildir. Ama neden?
Hep böyleydim ben...
Hayatıma rejim, diyet, light kelimeleri hiç girmedi. Bir gün girecek olursa da epey zorlanacağımdan eminim.
Yaşasın yemek yemek ve yemek yapmak!
Seviyorum sizi...



İşte o nefis ve kolay pizzanın malzemeleri ve tarifi:
1 yufka üzerinden veriyorum malzemeyi.

  • 1 tane yufka
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • yarım çay bardağı süt
  • 1 tane rendelenmiş domates
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 diş sarımsak
  • rendelenmiş kaşar peyniri
  • dilimlenmiş sucuk
Yanmaz tavaya yufkayı parçalayarak yerleştirin. İlk katın üzerine zeytinyağı ve süt karışımından dökün. Yufka bitene kadar bu işlemi tekrarlayın.
Bu noktada dikkat edilmesi gereken nokta, ocağın altının kısık vaziyette olması.
Yufkanın üzerine ayrı bir yerde pişirdiğiniz domates, salça, sarımsaktan oluşan sostan sürün. Bunun üzerine kaşar rendesi ekleyin. Üzerine sucuk dilimlerini yayın. Tekrar kaşar rendesi serpin ve kapağını kapatarak pişmeye bırakın. Kısa bir süre sonra pizzanız hazır. Sakın çok bekletmeyin, hemencecik tüketin bu güzelliği!




4 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.