6 Kasım 2012 Salı

Palamut pilaki

Balığın bu sebzeli hallerine bayılıyorum. Mesela hamsi buğulamayı çok geç keşfettim, ama en çok ben sevdim. O ne güzel bişey ya...Hamsiler şöyle iyice bi lezzetlense de yesek şöyle  ağız tadıyla...
Şu sıra palamut bolluğu yaşanıyor. E değerlendirmek lazım bu bolluğu. Benim de ilk kez denediğim ama çok başarılı bulduğum bir tarif. Sosun balıkla buluşması, kaynaşması filan...


Biz 4 kişi için 2 tane palamut kullandık. Palamutları balıkçınızda dilimletirseniz işiniz daha da kolaylaşır.

  • 2 tane palamut
  • 3 tane az haşlanmış patates
  • 3 tane rendelenmiş domates
  • 3 tane yeşil biber
  • 3-4 diş sarımsak
  • 2 tane kuru soğan
  • 1 limon suyu
  • zeytinyağı
  • kıyılmış maydanoz yada dereotu
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 tane kesme şeker
Sosu için ince ince doğradığınız soğanları sos tavasında kavurun. İçine sarımsağı ekleyin. Sonra sırasıyla ince doğranmış biberi, rende domatesi, yarım su bardağı kadar suyu, limon suyunu, kıyılmış maydanozu yada dereotunu, şekerini ve tuzunu ekleyip kıvamını alınca ocaktan indirin.
Az miktarda haşladığınız patatesleri kalınca dilimleyin. Her iki dilim balığın ortasına bir dilim patates konulacak.
Fırın kabına sosun yarısını boşaltın. Üzerine palamutları arasına patatesini koyarak yerleştirin.
Kalan sosu da balıkların üzerine boca ederek önceden ısıttığınız 200 derece fırında 30 dakika kadar pişirin.
Sonra ne mi yapın? Sosu içine çekmiş nefis balıklarınızı afiyetle yiyin.

4 yorum:

  1. o kadar güzelki canım sabah sabah canım çekti.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel çok.
      hele sosu, nefis biz lezzet katıyor balığa...

      Sil
  2. benimde yapmam lazım...
    özlemişim...
    elelrine sağlık canım...
    miis miiis...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen yapın hemen, sağı solu belli olmaz bu balık ve balıkçı milletinin!

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.