10 Ağustos 2012 Cuma

Ramazan pidesi değerlendirme etkinliği: Pideli köfte


Orucun son saatlerini geçirirken çıkılan alışverişte, bir tanesi ile yetinemeyen ve iki tane pideyi kaparak kasaya yönelen kişi benim kocam!
Sonuç; o akşamki iftarda toplamda çeyrek pide tüketilmiş tarafımızdan.
E belli zaten öyle olacağı da, insan o an söz geçiremiyor kendine. Hani açken alışverişe çıkmayın derler ya, o hesap!
Ve en kesin netice, evde kurulan sofra sayısında azalma olduğundan pideler kendinden geçer, bayatlamaya yüz tutar. Hemen her ramazan yaşanır bu tarz durumlar çoğu evde. Evin annesi hemen bir çözüm yolu bulur ve pideleri farklı şekillerde değerlendirir. Ben de en canımın istediğini yaptım. Pideli, hafif iskender misali, köfteli bi yemek...Of, güzel oldu valla.

Köftesi:

  • 400 gr kıyma
  • yarım ekmek içi
  • yarım fincan süt( şimdi çok şaşırılmış olabilir, ben de duyunca şaşırdım ama sonuçta yumuşacık, lokum gibi bir köfteniz oluyor. bilgisine çok güvendiğim Memet Özer' den)
  • 1 yumurta
  • tuz, karabiber, pulbiber, kimyon, yenibahar
  • 1 diş sarımsak
  • 1 küçük kuru soğan
Yoğurtlu sosu:

  • Sarımsaklı yoğurt
  • en üstüne de salçalı, tereyağlı sos
Pideleri küp küp doğrayın. Genişçe bir tavada üzerine hafif yağ gezdirerek biraz kızarmasını sağlayın. 
Köftenin tüm malzemelerini koyup, güzelce yoğurun ve ince uzun köfteler yapın. Yaptığınız köfteleri en az yarım saat buzdolabında dinlendirin. Sonra ister tavada, ister benim tercih ettiğim gibi yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde kızartın.
Kızaran pideleri servis tabağına alın. Üzerine bolca sarımsaklı yoğurt gezdirin. Köfteleri sıralayın. Üzerine domates sosundan dökün. Eğer seviyorsanız biraz daha kızdırılmış tereyağı gezdirin yemeğinizin üzerine, ki emin olun tat katacaktır.


Pideleri benim yaptığım gibi hafif kızartmak yerine et suyu gezdirerek daha yumuşak bir kıvam da elde edebilirsiniz. Ben hafif çıtır hafif de yoğurt ve sosla yumuşamış halini çok seviyorum. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Böyle ekmek üstü yemekleri çok severim, pideli köfte de harika görünüyor, ellerinize sağlık!

    Ve evet, kesinlikle açken alışverişe çıkılmamalı. Bizim evde de sık sık yaşanıyor aynı durum, bir sürü şey alıyoruz, sonra ne yapsak diye düşünüyoruz:)

    YanıtlaSil
  2. harika bir tarif olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.