7 Ağustos 2012 Salı

Kayısı nektarı



Kışın alternatifimiz daha boldu sanırım. Elma suyu, portakal suyu olmadı havuç suyu, mandalina, greyfurt suyu, bitki çayı, ıhlamur... Ancak mevsim yaza dönmeye başladıkça, kıştan kalma portakal da tükenince ben de Naz için yeni fikirler üretmeye başladım. Vişne suyu, ayran( ki kendisine hayranız!), erik kompostosu, kayısı nektarı gibi...
Artık o hafta pazardan hangisi alınmışsa, evde hangisinden mevcutsa...
Gelen misafirlerimizin de en çok rağbet ettiği içeceklerden biri oldu kayısı nektarımız.  Yani anlaşılacağı üzere şehir dışından gelen ve hazım sorunu yaşayan misafirlerden bahsediyorum...


  • 1 kg kayısı
  • 2 su bardağı şeker
  • 1-2 tane karanfil
  • su
Kayısıları çekirdeklerinden ayırıp bir gece önceden şekere basın. Ertesi gün kayısıların üzerini hemen hemen geçecek kadar su ilave edin, karanfilini ekleyin ve kaynamaya bırakın. Bir güzel kaynadıktan sonra soğumasını bekleyin. Soğuyunca bir süzgeç yardımıyla kabuklarından ayrılmasını ve süzülmesini sağlayabilirsiniz. 
Koyuca kıvamlı bir kayısı suyunuz olacak. Dilediğiniz miktarda sulandırarak soğuk olarak tüketebilirsiniz.

5 yorum:

  1. Enfes görünüyor, ellerinize sağlık.
    Evde yapılmış gibisi yok gerçekten:)

    YanıtlaSil
  2. Una vera delizia, molto invitante!!! Bravissima, baci e felice giornata

    YanıtlaSil
  3. ben de sizi bulduğuma sevindim... yaşlarımız bile aynı hatta saçlarımız da:) sanırım zevklerimiz de uyuşuyor... keyifle sizi takip edeceğim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim gözümden kaçanlar sizinkinden kaçmamış! bundan sonra ben de sizin takipçinizim, büyük bi zevkle hem de.sevgilerimle

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.