4 Ağustos 2012 Cumartesi

Damla sakızlı sütlaç




Damla sakızı eşimin favorisi, sütlü tatlılar kızımın. Ben de ikisini birleştirdim, ortaya harika birşey çıktı. Damla sakızlı sütlaç..."Ben bunu daha önce niye denememişim" dedirtti.

  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 silme yemek kaşığı nişasta
  • 5 yemek kaşığı pirinç
  • 1 parça damla sakızı

Tencereye biraz su ve pirinci koyup pişirmeye başlayın. Pirinçler piştiğinde sütü ekleyin ve süt ısınmadan nişastayı ilave edin. Çırpma teli ile karıştırmaya devam edin. Kaynayınca şekeri ve dövülmüş damla sakızını ekleyin. Bir taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alın ve kaselere boşaltın. Üzerini tarçın, fındık, antep fıstığı, hindistan cevizi yada aklınıza gelen başka bir lezzetle buluşturun.

Soğuduktan sonra size afiyet olsun.

2 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.