3 Mayıs 2013 Cuma

Bayat ekmek değerlendirme etkinliği: Fırında peynirli yumurtalı ekmek

Geçen hafta sonu evde, birkaç dilim bayatlamaya yüz tutmuş ekmek  bulundu ve hemen nasıl daha leziz bir halde tüketilir diye düşünüldü...
Üzerine yumurtalı bir karışım hazırlandı ve fırına gönderildi.
Sonuç gayet başarılıydı, bir anda afiyetle tüketildi, sıcak sıcak....



  • İnce dilimlenmiş ekmek
  • 3 yumurta
  • 1 kase peynir( dilediğiniz peynir olabilir bence, ben kaşar kullandım mesela)
  • 1 tane domates
  • 2 tane yeşil biber
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • arzuya göre salam yada sucuk dilimleri
  • tuz, karabiber, pulbiber, kuru fesleğen
  • ben bir de süt kaymağı ekledim, daha yumuşak olur diye...
Peyniri rendeleyip, domates ve biberi küp küp doğradıktan sonra tüm malzemeleri bir kaba alarak güzelce karıştırın. Sucuğu ister benim yaptığım gibi üzerine yerleştirin yada onu da içine doğrayın.
Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirdiğiniz ekmek dilimlerinin üzerine karışımdan bolca sürün.
Önceden ısınmış 150 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.


2 yorum:

  1. Bir gün bir blogla tanıştım bütün hayatım değişti...Sağol Melike iyi ki varsın
    Mail adresini vermende bir sakınca yoksa seninle hikayemi paylaşmak isterim.
    Ben Özlem..Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim sevgili özlem, acikcasi hikayeni merakla bekliyorum. Mail adresim:melike1104yilmaz@gmail.com

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.