28 Mayıs 2013 Salı

Karadut reçeli


Tam zamanı şimdi, vakit geçirmeden yapmalı, bu tattan mahrum kalmamalı.
Haftalardır bu tadı Naz' la paylaşmak için çok niyetlendim, denedim, tadını bulamadım, beğenmedim, almadım. 
Nihayet geçen hafta başında bir velim kocaman bir paket yapıp göndermiş evlerinin bahçesinden. Nasıl güzel, nasıl lezzetliler anlatamam. Kendimi frenleyerek yedim resmen, bırakamadım elimden.
Bereketi boldu bizim dutların, bir de reçelini yapayım dedim. İyiki yapmışım, enfes bişey oldu. 
  • 1 kg karadut
  • 4 su bardağı şeker
  • 2-3 damla limon suyu
  • 1 çay kaşığı tereyağ
Dut çok dayanıklı bir meyve olmadığından öyle uzun uzadıya şekerde bekletmedim. Nazikçe yıkadığım dutların üzerine şeker ekleyip en çok 2 saat kadar bekledim. Asla ekstra su eklemedim, hiç adetim değildir kaldı ki reçele su eklemek, tadını bozacağını düşünüyorum. Sonrasında kısık ateşte pişmeye bıraktım.
Kaynadıktan sonra yağını ve limon suyunu ekledim. Tereyağ daha parlak olmasını sağlıyor, hep ekliyorum, bir de hiç köpüklenmez, tam kıvamını bulur benim reçellerim, katkısı vardır elbet!


Naz' la ben tatlı niyetine kaşık kaşık yedik, sonra kavanoza doldurmaya karar verdik. Kızarmış ekmek ve peynirle çok yakışacağını düşünüyorum ve bunun için sabırsızlıkla hafta sonunu bekliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.