10 Mayıs 2013 Cuma

Zeytinyağında marine beyaz peynir


Damağımın vazgeçilmezi, "başka bişeycikler olmasın, bir tek o olsun bana yeter!" dediğim yegane kahvaltılığım, atıştırmalığım, kaçamağımdır peynir. Sadece peynir, zeytinyağı ve ekmekle bile yaşayabilirim ben. Bir de acı biberlerim lütfen!
Aslında tam da bu saydıklarımı ihtiva eden leziz bişey oldu bu bir kavanoz peynir...Ve aslında biz bu güzelim kavanozu kahvaltı masamızdan çok akşam yemeklerimizin keyif yapma kısmında gördük. Bayılırım bu şekilde peynir tırtıklamaya yemekten sonra, özellikle açık havada ve yanında yine keyifli bir içeceğimle...Azıcık ondan, birazcık da bundan, biraz da muhabbet koy üstüne, of!


Görüntüler de zaten yine böyle bir keyif durumundan, yine bir akşam vakti...

Aroması süper, üstelik ben taze biberiye kullanamadım, evde kurutulmuşu vardı, tazesi olsa nasıl olurdu varın siz düşünün yani.

Malzemeler
(Kaynak: limonlukek )
  • yarım kg kadar sert beyaz peynir
  • 1-2 dal taze biberiye 
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber( isteyen miktarı artırsın)
Geniş ağızlı bir kavanoza küçük küpler halinde kestiğiniz peynirleri koyun. Ardından doğradığınız sarımsağı ve  biberiyeleri aradaki boşluklara yerleştirin. Pulbiberi serpin ve son olarak zeytinyağını ekleyip kapağını sıkıca kapatın. En az bir gün beklemeli diyor tarif sahibi, ben daha uzun süre bekledim arzu ettiğim tada ulaşabilme tutkusuyla...Beklediğime değdi, tadını pek beğenmediğim bir peynir kullanmıştım üstelik bu işlem için. Damağımda bir türlü yuvarlayamadığım o peynir bile bambaşka bir lezzete büründü, inanamazsınız!
Hatta kavanozdaki peynirin tükendiğini görünce yeni peynir küpleri yapıp onları soktum devreye, bu lezzet bitmesin diye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.