31 Mayıs 2013 Cuma

Kalamar tava ve tarator sos

Bayılıyorum bu muhteşem çıtırlığa...
Bir de sosu yanında, onsuz olmaz elbette...Ben her seferinde sosu biraz bol tutuyorum, eşimle ekmeğimizi bandırıp, tabağı tertemiz yapıp bırakıyoruz vallahi!
Balık sofrasına mükemmel uyum sağlar, ama sırf keyif için tek başına yapılıp, yanında tercih ettiğiniz güzel bir içeceğinizle birlikte unutulmaz bir ana dönüşebilir. Yanında bir de keyif veren insan ya da insanlar ile birlikte elbette...


Kalamar halkalar halinde alınır ve mutlaka bir gece marine edilerek bekletilmesi gerekir.
Marine için:

  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1 şişe soda
  • yarım limon suyu
Bu öiçüler yarım kg kadar kalamar için yeterli gelecektir.
Bir gece boyunca bu sosta ve buzdolabında beklettiğiniz kalamarı ertesi gün çıkarıp pişirmek için ise:

  • küçük bir kase un (ben tam buğday unu kullanıyorum, o yüzden böyle esmer esmer oldular iyice)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • kızartmak için zeytinyağı


Sularını şöyle bir süzdürdüğünüz kalamarları un ve tuz karışımına bulayın. 
Kenarları yüksekçe olan ve kolay ısınan bir tavaya kalamarın içinde hapsolacağı yani içine gömüleceği kadar bol miktarda yağ koyun. 
İyice ısınan yağa kalamarların bir kısmını atın, çok fazla kalamarı bir arada pişirmemeye gayret edin. Zira yağı soğutmadan çok kısa bir sürede pişmeleri gerekiyor. 2 ila 3 dakika kadar yüksek ateşte pişen kalamarı hemen ocaktan alın. Pişirme süresi çok önemli, çünkü az pişerse çiğ kalır yenmez, çok pişerse de lastik gibi olur, tadı olmaz. Altın sarısı rengini bulduğunuz o ilk bir iki dakika içinde hemen ocaktan alıp yağlı kağıt serdiğiniz tabağa koyun.
Sıra geldi sosuna:
  • 4 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 2 yemek kaşığı galeta unu
  • yarım limon suyu
  • 2-3 diş dövülmüş sarımsak
  • tuz
Bu karışımı güzelce karıştırarak sos tabağına alın, yanında çıtır çıtır kalamarlarınızla birlikte bandıra bandıra lezzetin dibine vurun.
Of, nefis!
Sanırım bu akşam tekrar kalamar pişecek bizim mutfakta!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.