27 Mayıs 2013 Pazartesi

İşkembe çorbası


Severim kendisini, hem de çoook!
İşkembesini kendim temizlediğim de olur, eşimin "tazecik bu, yapmıyorsun ne zamandır" deyip elinde koca bir işkembeyle çıkıp geldiği de...
Zevkle, severek pişiriyorum ben de, sözünü ettiğim gibi, çok da seviyorum.
Pişirirken çıkardığı koku çok da hoş olmayabilir belki ama kokuyu evinizden göndermek 1 kase sirkeye bakar değil mi?

Kendiniz temizleyecekseniz güzelce yıkadıktan sonra sirkeli suda bekletmeli ve ardından yarım çay kaşığı kadar karbonat eklenmiş suda güzelce pişirmelisiniz. Sonrasında üst kabuğunu sıyırmak kolaylaşacaktır.
Bildiğiniz ve güvendiğiniz yerden hazır aldığınızda ise sadece aynı miktar karbonatla haşlamak yeterli gelir.
Bu işlem sonrası işkembeyi istediğiniz oranda küçülterek doğrayın. Ben ve eşim biraz irice seviyoruz, yani  çorbanın içinde belli etsin kendisini istiyoruz.
Tencereye bir miktar zeytinyağı ve iki kaşık dolusu un koyun. Unu kokusu çıkana kadar kavurun. Ardından 4-5 su bardağı kadar su ekleyin ve kaynamaya başladığında işkembeyi ekleyin. Tuzunu ayarlayın ve 1-2 taşım daha kaynadıktan sonra ocaktan alın.
Ve en can alıcı noktası, tadını veren sosu elbette ki...
7-8 diş dövülmüş sarımsağı sirke ile karıştırın. Bu sosun yanı sıra limon suyu ve bolca pul biber benim vazgeçilmezlerim.
Şu an saat 23:30 ve aslında tam da zamanı sanki bu çorbanın!
Olsa da yesek hani...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.